تسلا برای خودران ها تراشه هوش مصنوعی می سازد

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۹/۲۱ - ۰۷:۰۴ | کد خبر: CP- ۴۶۱۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
الون ماسک مدیرعامل تسلا می‌گوید این شرکت سازنده خودروهای برقی در حال طراحی تراشه هوش مصنوعی خاصی است که در نسل تازه خودروهای خودران به کار گرفته می‌شود.
به گزارش کارپرس، وی می گوید تسلا در زمینه تولید خودروهای خودران پیشرفته جدی است و به دنبال ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری گسترده آنهاست و به همین منظور تراشه های سخت افزاری خاص خود را طراحی خواهد کرد.

 البته الون ماسک هنوز جزئیات بیشتری را در این زمینه اعلام نکرده ولی منابع مطلع می گویند تسلا برای پیشبرد اهداف خود در این زمینه با تعدادی از مهندسان طراح تراشه که قبلا در شرکت های ای ام دی و اپل کار می کردند، همکاری خواهد کرد.

ماسک پیش از این تصریح کرده بود هوش مصنوعی طی 7 تا 8 سال آینده به طور گسترده در خودروها مورد استفاده قرار می گیرد و بخش زیادی از فعالیت های حرفه ای انجام شده توسط انسان ها در حال حاضر به گردن ربات های پیشرفته خواهد افتاد.

مدیر عامل تسلا در مورد خطرات ناشی از چنین تحولی نیز هشدار داد و گفت همه گیرشدن هوش مصنوعی می تواند خطراتی نیز برای امنیت و سلامت انسان ها به همراه داشته باشد و ما باید در مورد نحوه استفاده از این فناوری دقت داشته باشیم.

 


منبع: خبرگزاری فارس

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تسلا برای خودران ها تراشه هوش مصنوعی می سازد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است