با امکان شارژ ۵ دقیقه ای!

باتری خودروهای الکتریکی متحول می شوند

شنبه | ۱۳۹۶/۰۲/۳۰ - ۰۷:۱۰ | کد خبر: CP- ۲۹۲۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
خودروهای الکتریکی طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیاری داشته‌اند، ولی آنها هنوز هم یک مشکل اساسی دارند و آن زمان شارژ طولانی است. شارژرهای سریع تا حدودی شرایط را بهتر کرده‌اند، ولی هنوز هم شارژ این خودروها به اندازه سوخت‌گیری خودروهای بنزینی و دیزلی سریع نیست.
به گزارش کارپرس، این در شرایطی است که یک شرکت مشهور فعال در حوزه فناوری، به‌تازگی در یکی از نمایشگاه‌های برلین یک پک باتری جدید با قابلیت شارژ فوق سریع را رونمایی کرده است. طبق گزارش‌های رسیده، این پک باتری که به‌گونه‌ای طراحی شده تا در عرض 5 دقیقه به‌طور کامل شارژ شود و از ترکیبی از لایه‌های مواد نانو و ترکیبات آلی خاص استفاده می‌کند.

باتری موردنظر همچنین از گرافیت بهره نبرده و این در حالی است که از این ماده‌ معمولا در باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌شود. عدم استفاده از گرافیت در باتری جدید به این دلیل است که گرافیت قادر به تحمل نیروی زیاد شارژ سریع نیست.هرچند جزئیات دقیق این باتری هنوز مشخص نیست، با این حال در ساخت آن از چند قطعه مختلف برای ساخت یک ماژول شارژ استفاده شده است. 40 ماژول در ترکیب با هم یک پک باتری را تشکیل می‌دهند و سپس به سیستم مدیریت باتری متصل می‌شوند.

این پک باتری با یک بار شارژ کامل قادر است مسافتی معادل 482 کیلومتر را طی کند و هم‌اکنون در مراحل نهایی طراحی و توسعه قرار دارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این باتری جدید می‌تواند طی سه سال آتی در خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار بگیرد. در بیانیه‌ای، دکتر دورونمایرسدورف، مدیرعامل شرکت سازنده باتری جدید، در مورد آن می‌گوید که «تکنولوژی باتری‌های حال حاضر، زمان شارژ طولانی دارد که همین موضوع خودروهای الکتریکی را به گزینه‌ای نه چندان مناسب برای عموم مردم تبدیل کرده است.» وی می‌افزاید که «ما در حال بررسی روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید با همکاری چند شریک استراتژیک هستیم تا پروسه تولید این باتری جدید خود را تسریع کرده و به‌زودی به تولید انبوه برسیم.»



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

باتری خودروهای الکتریکی متحول می شوند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است