Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در دانشگاه شهید چمران پیگیری می‌شود؛

طراحی سیستمهای خودرویی با سوخت LNG

شنبه | ۱۳۹۵/۰۸/۱۵ - ۰۴:۰۶ | کد خبر: CP- ۱۴۵۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به برنامه‌های دانشگاه برای افزایش مشارکت در طرح‌های پژوهشی کلان و ملی، از مذاکره برای واگذاری دو طرح پژوهشی به این دانشگاه در سطح ملی خبر داد.
به گزارش کار پرس، دکتر ابراهیم حاجی‌دولو  درباره مشارکت دانشگاه شهیدچمران اهواز در طرح‌های کلان پژوهشی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های اصلی دانشگاه حضور در پروژه‌های کلان پژوهشی است و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم در دانشگاه در حال انجام است.

وی با بیان این‌که دانشگاه شهید چمران اهواز جزو 15 دانشگاه برتر کشور است، افزود: یکی از شاخص‌های مهم در ارزیابی دانشگاه‌ها تعداد پروژه‌های کلان، ملی و همکاری‌های بین‌المللی آن‌ها است. دانشگاه شهید چمران به دنبال فعالیت بیشتر در این حوزه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: این امر نیازمند داشتن ارتباطات بسیار با سازمان‌ها و  شرکت‌های مختلف برای شناسایی اساتید توانمند است. زمانی که یک پروژه تحقیقاتی کلان انجام شود، دانشگاه می‌تواند برنامه تحقیقاتی تقاضامحور داشته باشد، جزئیات تحقیقات نیز متنوع‌تر می‌شوند، اساتید می‌دانند در چه زمینه‌ای باید کار کنند و افراد بیشتری برای انجام کار موردنیاز خواهد بود.

حاجی‌دولو با اشاره به دیگر مزیت‌های تعریف پروژه‌های ملی طولانی‌مدت، افزود: چنین پروژه‌هایی برای اساتید این امکان را فراهم می‌کند تا بهتر برنامه‌ریزی کرده و از توان دانشجویان کارشناسی ارشد بهتر استفاده کنند، در نتیجه تحقیقات علمی دانشگاه کاربردی می‌شوند؛ چرا که این پژوهش‌ها بر اساس نیاز سازمان‌ها و دستگاه‌ها تعریف می‌شود.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون برای بر عهده گرفتن طرح «طراحی و ساخت نیروگاه‌های میکرو» با سازمان آب و برق در حال مذاکره هستیم. این نیروگاه‌ها روی کانال‌های آب و رودخانه‌های کوچک نصب می‌شوند و برق مورد نیاز روستاییان و کشاورزان نقاط دورافتاده را تأمین می‌کنند. سازمان آب و برق به دنبال بومی‌سازی دانش فنی و طراحی و ساخت این نیروگاه‌ها است و امیدواریم با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم این کار را در دانشگاه انجام دهیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: «طراحی سیستم خودرو متناسب با سوخت LNG» طرح دیگری است که در این خصوص نیز هم‌اکنون با شرکت ملی گاز ایران در حال مذاکره هستیم. خودروهای دیزلی هم‌اکنون با گازوئیل کار می‌کنند که این سوخت آلودگی‌های بسیاری به همراه دارد.

حاجی‌دولو خاطرنشان کرد: باک‌های سوخت CNG نیز خطرات زیادی مانند بزرگ بودن باک و احتمال انفجار دارند. مرکز تحقیقات گاز دانشگاه طی پیشنهادی به شرکت ملی نفت گاز ایران، مطرح کرده است که در این خصوص یک برنامه مطالعاتی طراحی و انجام شود و خودروهای CNG به LNG تبدیل و جایگاه‌های سوخت LNG نیز ایجاد شوند.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

طراحی سیستمهای خودرویی با سوخت LNG

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است