Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودرو جدید تویوتا با کود گاوی کار می کند!

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۸/۰۶ - ۱۰:۴۹ | کد خبر: CP- ۱۲۴۱۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
خودرو جدید تویوتا قادر است با استفاده از هیدروژن حاصل از کود حرکت کند.
به گزارش کارپرس به نقل ازعصر آی.سی.تی، کارخانه خودروسازی ژاپنی می گوید: شما می توانید سوخت خودرو Mirai جدید را برای یک سال از کود حیوانی یک گاو تامین کنید.

غول خودروساز، شرکت تویوتا این طور برآورد کرده که سوخت این خودرو جدید سلولی برای یک سال فقط با استفاده از کود یک گاو قابل تامین است. طبق اعلام مدیر بخش فناوری شرکت تویوتا، Shigeki Terashi، هیدورژن استخراج شده از کود یک گاو برای تامین سوخت خودرو Mirai برای مسافت طی شده در یک سال کافی خواهد بود.

خودرو Mirai از پیل سوختی برای ترکیب هیدورژن با اکسیژن به منظور تولید برق استفاده می کند که در این صورت قدرت موتورهای الکترونیکی خودرو تامین خواهد شد.

وی در ادامه به مزایای بی شمار استفاده از هیدروژن به عنوان منبع سوخت اشاره کرد که به جای برق از شبکه عمومی _که اغلب از سوخت فسیلی تولید می شود_ و به منظور شارژ کردن باتری های بزرگ در اتومبیل های برقی معمولی استفاده می گردد.

قابل توجه ترین مزیت هیدروژن برای رانندگان، به عنوان یک سوخت، استفاده سریع و آسان توسط راننده است. سوخت گیری بیشتر از یک خودرو بنزینی معمولی و یا دیزلی به طول نمی انجامد و میزان استفاده از پیل سوختی در وسیله نقلیه تقریبا برابر با یک اتومبیل معمولی است.

بسیاری از شرکت های خودروساز رقیب تویوتا، هیدروژن را به عنوان گزینه ای برای خودروهای مسافری آینده قبول ندارند و آینده را از آن خودروهای الکتریکی برای وسایل نقلیه شخصی، پیل سوختی هیدورژنی برای وسایل نقلیه تجاری و بزرگ مسافری مانند اتوبوس می دانند. با این حال، شرکت خودروساز ژاپنی معتقد است که هیدروژن بهترین گزینه بلندمدت حتی برای خودروهای بزرگ خانوادگی محسوب می شود.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودرو جدید تویوتا با کود گاوی کار می کند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است