Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

خودروهای هوشمند صاحب سیستم‌عامل اختصاصی می شوند

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۰۹:۵۷ | کد خبر: CP- ۱۱۹۶۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
فولکس‌واگن به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد سیستم‌عامل اختصاصی جدیدی را برای خودروهای هوشمند خود توسعه خواهد داد.
به گزارش کارپرس، در سال‌های گذشته توجه شرکت‌های خودروسازی معروف و بزرگ در جهان به سمت و سوی توسعه خودروهای خودران و هوشمند جلب شده است. این خودروها قادر خواهند بود به شبکه نسل پنجم اینترنت همراه ۵G متصل شوند و مبتنی بر سیستم عامل مخصوص خودروهای هوشمند عمل کرده و مسیرهای موردنظر کاربران را شناسایی و ناوبری کند و به صورت خودکار و اتوماتیک موانع در پیش روی آنها را تشخیص دهد.

فولکس‌واگن که یکی از فعال‌ترین و بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در جهان به شمار می‌رود و خودروسازان متعددی به عنوان زیرمجموعه‌های آن فعالیت می‌کنند، بیشترین سهم از فروش خودرو را در اروپا به خود اختصاص داده است و در سال‌های اخیر از برنامه‌های خود برای توسعه، طراحی و تولید انبوه خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست و همچنین وسائل نقلیه هوشمند و خودران خبر داده و سخن گفته است.

بر اساس گزارش وب سایت techlapse، یکی از جدیدترین برنامه‌های این خودروساز بزرگ آلمانی، توسعه و ارائه سیستم‌عامل اختصاصی برای خودروهای خودران و هوشمند فولکس واگن است تا بدین ترتیب بتواند تمامی برنامه و نرم افزارهای موردنظر خود را به صورت کاملا اختصاصی بر روی خودروهای تولید شده خود ارائه دهد و در دسترس کاربران و مشتریانش قرار دهد.

کریستین سینیگر، مدیر بخش خودروهای هوشمند و سرویس‌های دیجیتال گروه صنعتی فولکس واگن، در این خصوص خاطرنشان کرده است : بخش‌های نرم‌افزاری به‌کار رفته در سیستم خودروهای هوشمند می‌تواند تا حد زیادی کار خودروسازان را پیچیده و دشوار کند چراکه ممکن است برخی از نرم افزارها با بخش های سخت افزاری خودرو مطابقت کافی را نداشته باشد و یا تحت تاثیر عوامل دیگری بهترین عملکرد را از خود نشان ندهد. خودروهای هوشمند از همه جوانب باید هوشمند و متصل باشند و این بدان معناست که با بخش‌های مختلف خودرو، فضای ابری و همچنان کاربران باید در لحظه در ارتباط و اتصال باشد در غیر این صورت با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد و ایمنی خودرو و رفاه سرنشینان آن را به چالش خواهد کشید.

به نظر می‌رسد که این روزها شرکت‌های تکنولوژی با خودروسازان همکاری‌های بسیار نزدیک و وسیع‌تری داشته و قصد دارند به‌ منظور توسعه و تولید محصولات هوشمند، جدید و متفاوت با یکدیگر برنامه‌های گسترده‌ای داشته و قراردادهای جدیدی را به امضا برسانند و به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو، خودروهای هوشمند و خودران در حال نزدیک شدن به مرحله رشد و شکوفایی هستند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای هوشمند صاحب سیستم‌عامل اختصاصی می شوند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است