Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

هفت عادت غلط که به خودروی شما آسیب می زند!

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۹/۱۹ - ۱۰:۰۰ | کد خبر: CP- ۸۹۶۴ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
همه ما کم و بیش در هنگام رانندگی عادت های مختلفی داریم که برخی از آنها می تواند باعث بروز خسارت برای خودرو باشد و ترک آن عمر خودروی ما را افزایش خواهد داد.
به گزارش کارپرس، فرقی نمی کند که سالهاست پشت فرمان می نشینید و یا اینکه یک راننده تازه کار هستید! رانندگی می تواند برای شما جذاب و یا خسته کننده باشد و ایجاد این احساسات بستگی به شرایط جاده دارد، اما یک مورد مهم وجود دارد که باید در حین رانندگی به آن دقت کنید آن هم توجه به شرایط خودروی شماست.
 
هرچه بیشتر پشت فرمان باشید به رفتار های خاص بیشتری عادت می کنید و متاسفانه همه ی این رفتار ها درست نیستند و هر چه سابقه شما در رانندگی بیشتر شود ترک این عادات هم سخت تر خواهد شد و صد البته این عادات می تواند بر روی خودروی شما تاثیر مستقیم داشته باشد.
 
در این مطلب برخی از عادات غلط رانندگی را یاد آوری می کنیم:
 
1- گذاشتن دست بر روی دنده!
افراد زیادی عادت دارند در حین رانندگی دستشان را بر روی دنده بگذارند، این عادتی است که باید به چند دلیل باید آن را ترک کنیم اول این که شما به هر دو دست خود برای گرفتن فرمان خودرو نیاز دارید و دلیل دیگر اینکه فشار مستمر بر روی دسته دنده به جعبه دنده خودرو آسیب می زند.
 
2- بنزین زدن در حالی که باک خیلی خالی شده است!  
در هنگامی که شما از خودرو استفاده نمی کنید و یا باک خودروی شما تقریبا خالی شده است مواد ناخالص موجود در سوخت ته نشین شده و به فیلتر ها و پمپهای خودرو آسیب می زنند؛ در فصل زمستان نیز باک خودروی خود را حداقل تا نیمه پر نگه دارید در این حالت مواد ناخالص کمتری ته نشین می شود.
 
3- ترمز گرفتن مکرر!
این عمل باعث افزایش استهلاک و تعویض زود هنگام لنت ترمز ها می شود و اگر چنین عادتی در رانندگی دارید بهتر است مرتب شلنگ های روغن ترمز خودرو را در فواصل زمانی کوتاه چک کنید و حواستان به سطح روغن ترمز نیز باشد. همچنین این عمل مصرف سوخت را نیز افزایش می دهد!
 
4 - بی توجهی به صداهای مشکوک و نامتعارف خودرو!
به محض شنیدن صداهای نامتعارف از قسمت های مختلف خودرو حتما برای سرویس به تعمیرگاه مراجعه کنید، این نکته را نمی توان نادیده گرفت که بروز صداهای نامتعارف از وجود ایراد در خودروی شما خبر دهد. این صداها در اصل ناله ی خودرو محسوب می شود!
 
5- بی توجهی در استفاده از ترمز دستی در شیب!
وقتی خودروی خود را در سراشیبی پارک می کنید همه وزن خودرو روی ترمز چرخ های جلو قرار می گیرد؛ برای توقف در سراشیبی پدال ترمز را فشار داده و ترمز دستی را بکشید و پدال را رها کنید. سپس اگر خودروی شما اتوماتیک است دنده را در حالت پارک قرار دهید و اگر از جعبه دنده دستی استفاده می کند خودرو را در دنده عقب و یا یک قرار دهید. در این حالت فراموش نکنید فرمان خودرو را متمایل به سمت جدول بگردانید تا در صورت حرکت، خودرو به جدول برخورد کرده و متوقف شود.
 
6- گرم کردن خودرو در هوای سرد!
موتور خودروهای جدید نیازی به گرم کردن ندارند اما دقت کنید تا زمانی که درجه نشان دهنده دمای موتور تغییر نکرده است نباید دور موتور را به بالای 2000 دور در دقیقه برسانیم، در هوای خیلی سرد همین که تا چند دقیقه خودروی شما در سرعت پایین حرکت کند کافی است.
 
7- نگه داشتن پا بر روی ترمز در سراشیبی!
افراد زیادی عادت دارند در سراشیبی پای خود را بر روی ترمز نگه دارند تا هر لحظه آماده ترمز گرفتن باشند، این موضوع باعث داغ کردن سیستم ترمز و دیسک ها می شود و ممکن است باعث شود در مواقع ضروری سیستم ترمز به خوبی عمل نکند.
 
 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هفت عادت غلط که به خودروی شما آسیب می زند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است