Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

چه لنت ترمزی برای خودروی شما مناسب است؟

شنبه | ۱۳۹۷/۰۹/۰۳ - ۱۳:۵۴ | کد خبر: CP- ۸۷۷۰ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
لنت ترمز مناسب برای متوقف کردن خودرو در شرایط مختلف اهمیت زیادی در فرایند کنترل خودرو ایفا می کند. بنا بر این هنگام تعویض لنت ترمز باید توجه ویژه ای در انتخاب این قطعه حیاتی داشت.
به گزارش کارپرس، بدیهی است که عمل کاهش سرعت و توقف خودرو از طریق لنت ترمز خودرو صورت می‌گیرد که این فرآیند بر اثر اصطکاک لنت با دیسک انجام می‌شود در نتیجه می‌توان گفت که ترمزها نقش پررنگ و حیاتی را در کنترل خودرو و ایمنی سرنشینان بر عهده دارند. در طول یک سال استفاده از خودرو می‌توان تصور کرد که چندین هزار بار از ترمز استفاده می‌شود و بر این اساس می‌توان گفت که این قسمت از ماشین چه میزان اهمیت دارد.

برای آن که توقف ماشین به درستی صورت گیرد سیستم ترمز ماشین باید سالم بوده و در بازه زمانی کوتاهی کنترل شود که یکی از بررسی‌ها مهم در این میان چک کردن لنت ترمز است. در این مطلب قصد داریم تا با ارائه نکاتی مهم هر آنچه را که باید از خرید لنت ترمز بدانید را بازگو کنیم.

لنت ترمز چیست؟

همانطور که در ابتدا اشاره شد کاهش سرعت و توقف خودرو به واسطه ایجاد اصطکاک انجام می‌شود که این کار در سیستم ترمز ماشین بر عهده لنت ترمز است. کاهش سرعت خودرو در اثر فشاری است که لنت‌ها بر روی دیسک وارد کرده و اصطکاک بوجود آمده سبب تبدیل انرژی جنبشی به حرارتی شده که در نهایت به توقف خودرو منجر می‌شود.

به طور کلی از نظر ظاهری لنت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • لنت‌های دیسکی
    لنت‌های کفشکی

امروزه شرکت‌های تولید کننده خودرو به دلایل مختلفی چون ترمزگیری بهتر، حفظ یکنواختی عملکرد ترمز، کارایی بهتر در دماهای بالا و تخلیه بهتر آب و گرما تمایل بیشتری به استفاده از لنت‌های دیسکی دارد.

انواع لنت ترمز بر اساس مواد تشکیل دهنده

لنت‌ها با مواد سازنده متنوعی برای انواع خودرو وجود دارند که خرید لنت ترمز مناسب با خودرو در طول عمر آن نیز اثر گذار خواهد بود. به طور کلی ۴ نوع لنت ترمز برای خودروها وجود دارد که شامل:


1- لنت ترمز ارگانیک
2- لنت‌های کم فلز
3- لنت‌های فلزی
4- لنت‌های سرامیکی
5- لنت ترمز ارگانیک

در ساخت این نوع لنت‌ها از مواد آلی استفاده شده است. لنت‌های ارگانیک برای کارهای سبک خودرو مناسب بود و در مسافت‌های طولانی و یا در هنگام برخورد با آب عملکرد مناسبی از خود نشان نخواهند داد. همچنین این لنت‌ها از عمر کوتاه و قیمتی ارزان برخوردار هستند.

لنت ترمز کم فلز

در ساخت این لنت‌ها برای اصطکاک بهتر از فلزات نرم به کار رفته شده که قدرت ترمز را افزایش می‌دهند به همین دلیل به لنت‌های نیمه فلزی نیز شهرت دارند. عمر این لنت‌ها کمی بیشتر از لنت‌های ارگانیک بوده اما ممکن است در حین عملکرد، سر وصدای اندکی ایجاد کنند.

لنت ترمز فلزی

این نوع از الیاف فلزی تشکیل شده‌اند. عمر و عملکرد بالایی داشته اما به میزانی اندک صدا ایجاد می‌کنند. لنت‌های فلزی کمی گرانتر بوده و برای اتومبیل‌های مسابقه‌ای مناسب می‌باشند.

لنت ترمز سرامیکی

در تهیه این لنت‌ها از خاک رس و چینی به همراه رشته‌های مس به کار رفته شده است. عملکرد فوق‌العاده، دوام بالا، بی‌صدا بودن و مقاومت بالا در برابر حرارت از ویژگی‌های این نوع لنت‌هاست. لازم به ذکر است که لنت‌های سرامیکی در مقایسه با سایر لنت‌ها طول عمر بیشتر و در مقابل قیمت بالاتری نیز داراست.

تعویض لنت ترمز

لنت ترمز در طی اصطکاک‌های مکرر برای کاهش سرعت و توقف خودرو، فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند که البته زمان تعویض لنت ترمز به عوامل بسیاری چون میزان استفاده، نوع خودرو، تعداد سرنشینان، مسافت و ... بستگی خواهد داشت. پس از اتمام لنت ترمز ماشین، اغلب در هنگام ترمز صدای سوت کشیدن یا خرخر کردن به گوش می‌رسد که نشان‌دهنده زمان تعویض لنت خودرو است. در برخی خودروهای جدید نیز سنسوری به سیستم ترمز متصل است تا در زمان اتمام لنت به راننده هشدار تعویض خواهد داد.

Image00001

خرید اینترنتی لنت ترمز خودرو

دنیای اینترنت در سال‌های اخیر بسیار گسترده‌تر از گذشته شده است و به نقطه‌ای رسیده است که تنها با چند کلیک می‌توانیم هر آنچه که نیازمند آن هستیم را در اینترنت جستجو کنیم. در این میان فروشگاه‌های اینترنتی نیز رونق بسیاری پیدا کرده‌اند و دیگر نیازی به صرف وقت بسیار برای خرید نیست چرا که سایت‌های فروشگاهی بسیاری در زمینه‌های مختلف کالاها و خدمات مورد نیاز افراد را به سادگی در اختیار همگان قرار داده‌اند.

یدک لند یکی از این فروشگاه‌های اینترنتی بوده که با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه فروش لوازم خودرو، چند سالی است که فعالیت خود را در قالب سایت فروشگاهی نیز آغاز کرده است. افراد می‌توانند با مراجعه به این سایت قیمت لنت ترمز، لاستیک، دیسک ترمز، باتری و بسیاری دیگر از لوازم مورد نیاز خودروی خود را به صورت آنلاین مشاهده و به سادگی سفارش دهند. اطلاعات جامع در زمینه لوازم خودرو و وجود کارشناسان زبده فروشگاه اینترنتی یدک لند، شما را در انتخاب یاری خواهد کرد.

اگر تصمیم به خرید لنت ترمز برای خودرو خود دارید می‌توانید به این فروشگاه مراجعه کرده و از میان لنت ترمز اصلی (جنیون پارت) انواع خودرو بنز، بی ام و، هیوندای، کیا، تویوتا و ... و یا برندهای معتبری چون های کیو و گلد کره، جی‌پی‌جی، ام‌اچ‌کو، آفورتیس، آیسر، ان اچ سی، برمبو، بندیکس، تامی، تایومی و … قیمت لنت ترمز مناسب خود را مشاهده و سفارش خود را ثبت نمایید. یدک لند به عنوان نمایندگی رسمی فروش این برندها بوده و کالایی اصل را با ضمانت ۶ ماهه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سراسر ایران ارسال خواهد کرد.



منبع: خبرگزاری مهر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چه لنت ترمزی برای خودروی شما مناسب است؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است