Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

کثیفی قطعات هزینه نگهدای خودرو را افزایش می دهد

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۳/۰۸ - ۰۸:۰۸ | کد خبر: CP- ۶۵۷۸ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرسسعید فرجی جلال:
اکثر مردم چرخ‌ها و بدنه‌ی خودرو را تمیز می‌کنند، اما قطعاتی که زیر بدنه‌ی درخشان پنهان است، پس از مدتی کثیف می‌شود. تمیز کردن قطعات خودرو کاری زمان‌بر است، اما اگر می‌خواهید قطعات یک خودرو قدیمی را بازیابی یا، عمر قطعات خودرو‌‌ی‌تان را افزایش دهید و هزینه‌ی کمتری صرف خرید لوازم یدکی بکنید، راهنمای‌ ساده‌ای را برای‌تان آورده‌ایم، که با استفاده از آن‌ می‌توانید قطعات خودرو را تمیز کنید.
به گزارش کارپرس، 

استفاده از آب داغ و صابون مایع

آب داغ بهتر از هر نوع شوینده‌ای روغن را از روی قطعات خودرو پاک می‌کند. هر چه آب داغ‌تر باشد، کارتان آسان‌تر خواهد بود. البته اگر کمی صابون مایع با آب داغ ترکیب کنید، نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. می‌توانید آب مورد نیاز را روی اجاق داغ کنید یا از آب گرم لوله‌کشی استفاده کنید. کمی مایع دستشویی یا ظرفشویی به آن اضافه کنید، سپس اسفنج را در مخلوط فرو کرده و با آن، قطعات خودرو را تمیز کنید. از نتیجه‌ای که خواهید دید، شگفت‌زده خواهید شد.

استفاده از حلال

گاهی اوقات روغنی که روی قطعات خودرو ریخته می‌شود، می‌سوزد و آب داغ و مایع شوینده روی آن اثری ندارد. در چنین مواقعی، باید از یک نوع حلال استفاده کنید. نفت سفید و بنزین می‌توانند برای این کار مناسب باشند. هنگام استفاده از حلال‌ها دقت داشته باشید که با پوست‌تان برخورد نداشته باشند. پلاستیک، لاستیک و دیگر مواد غیر فلزی، در این مواد حل می‌شوند. حالا حلال را در یک سطل فلزی بریزید و قطعات را در آن بیاندازید. یادتان باشد یک جفت دستکش مخصوص کار با مواد شیمیایی هم تهیه کنید.

تری کلرواتیلین، حلالی است که تقریبا هر چیزی را پاک می‌کند و در شوینده‌های سیستم ترمز خودرو استفاده می‌شود.

استفاده از شوینده‌ی ترمز

تری کلرواتیلین، حلالی است که تقریبا هر چیزی را پاک می‌کند و در شوینده‌های سیستم ترمز خودرو استفاده می‌شود. از این مواد با احتیاط استفاده کنید چون گاز آن‌ها به شش‌ها آسیب می زند.

استفاده از الکترولیز برای از بین بردن زنگ‌زدگی

قطعات خودرو در معرض زنگ‌زدگی قرار دارند و این باعث می‌شود عمرشان کاهش یابد و در نتیجه، هزینه‌ی خرید لوازم یدکی بیشتر شود. با استفاده از فرایند الکترولیز می‌توان زنگ زدگی را پاک کرد و قطعات خودرو را مثل روز اول براق کرد. برای این کار باید مقداری جوش شیرین داخل آب حل کرده و با استفاده از یک الکترود، در آب جریان الکتریسته برقرار کنید. سپس قطعات خودرو را در آب فرو کنید، الکتریسیته‌ای که در آن جریان دارد فرایند آبکاری فلز را برعکس می‌کند و زنگ‌زدگی از روی فلز پاک می‌شود. شاید این کار به نظرتان کمی پردردسر باشد، اما پاک کردن زنگ‌زدگی عمر قطعات خودرو را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و این یعنی، هزینه‌ی کمتری صرف خرید لوازم یدکی خواهید کرد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کثیفی قطعات هزینه نگهدای خودرو را افزایش می دهد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است