Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

بررسی انواع کفپوش خودرو موجود در بازار آپشن

یکشنبه | ۱۳۹۷/۰۲/۰۲ - ۰۷:۳۵ | کد خبر: CP- ۶۰۹۶ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
کفپوش از جمله لوازم سفارشی خودرو است که کار شما را در نظافت اتومبیل آسان کرده و به زیبایی داخل خودروی شما می افزایند. در این مطلب به ویژگی های انواع کفپوش خودرو می پردازیم.
به گزارش کارپرس، در واقع این کفپوش ها که انواع مختلفی دارند و در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت، همچون فرش عمل کرده و به غیر از زیباتر کردن کابین، موجب کثیف نشدن روکش اصلی کف خودرو می شود. کار شما در جارو زدن کف کابین خودرو آسان می شود و بخش عمده ای از آشغال ها بر روی فرش جمع می شود.

انواع کفپوش ها

کفپوش ها به طور کلی به دو دسته یک سره و چند تکه تقسیم می شوند. برای نصب کفپوش های یک سره که اصولا از جنس های پلاستیکی ساخته می شوند، نیاز به باز کردن تمام صندلی ها و کنسول زیر آرنجی دارید. کفپوش بر روی موکت فابریک خودرو قرار می گیرد و دیگر نگران کثیف شدن موکت، از دست دادن پرز، خیس شدن و... نخواهید بود. البته چند سالی است که در برخی از خودروهای تولید داخل به صورت استاندارد از کفپوش پلاستیکی استفاده می شود و در این خودروها نیاز چندانی به کفپوش های یک سره وجود ندارد.

اما نوع دوم کفپوش ها، نمونه های چند تکه هستند که استفاده و کاربرد راحت تری داشته و مرسوم تر هستند. این نوع کفپوش ها برای یک خودروی 4 درب اصولا به صورت 3 تا 5 تکه به تولید می رسند. به این صورت که دو تکه کفپوش برای سرنشینان جلو و سرنشینان عقب هم سه یا یک تکه کفپوش دارند. این کفپوش ها در انواع تخت یا لبه دار به تولید می رسد که هر کدام کاربردی متفاوت دارند.

جدید ترین نوع کفپوش که مدتی است پایشان به بازار باز شده است کفپوش های قالبی یا سه بعدی نام دارند. این نوع از کفپوش متناسب به ابعاد دقیق هر خودرو ساخته می شوند و جلوه ی بسیار زیبا تری به خودرو می دهند. کفپوش های قالبی در دو نوع چرمی (غیر طبیعی) و پلی اوره تان به بازار عرضه شده اند. نمونه ی چرمی با چرم مصنوعی و بصورت پرس شده و چند لایه عرضه می شود و در پشت آن از پرزهای مصنوعی و زبر استفاده شده تا به موکت کف خودرو چسبیده و زیر پا لیز نخورند. از معایب این نوع کفپوش می توان به عدم امکان شستشوی آن با آب یاد کرد چرا که عمر آن پس از تماس با آب فراوان کوتاه می شود. این نوع از کفپوش ها می بایست با آب اندک و یا مواد شستشوی مخصوص نظافت شوند. کفپوش های چرمی خاک را خیلی سریع به خود جذب می کنند و نیاز به نگهداری بیشتری دارند. این کفپوش ها گران ترین نوع کفپوش در بازار هستند.

نوع پلی اوره تانی کفپوش های قالبی از لاستیک خشک (پلی اوره تان) تولید می شوند. ویژگی قالبی یا سه بعدی داشته و به لحاظ جنس دارای مقاومت بیشتر و کاملا قابل شستشو هستند. البته نسبت به نوع چرمی از زیبایی کمتری برخوردارند و گزارش هایی از لیز خوردن آن زیر پای راننده منتشر شده است. این نوع کفپوش قیمت کمتری نسبت به مدل چرمی دارند.

جنس

جنس کفپوش هایی که داخل بازار قابل خریداری هستند به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. برای مثال مرسوم ترین نوع کفپوش، نمونه های لاستیکی هستند که وزن سنگینی دارند و اگر نمونه های لبه دار لاستیکی را انتخاب کنید، عمدتا ساختاری سفت و کم ارتجاع دارند. اما نمونه های مرغوب تر با ساختاری نرم تر از جنس چرم مصنوعی، خیلی بهتر بر روی پستی بلندی های کف اتاق خودرو می نشینند. همچنین نمونه های پارچه ای که اصولا از پارچه های موکت مانند و زخیم تولید می شوند، عمدتا ظاهری بهتری دارند اما خیلی زود کثیف می شوند و دیر خشک می شوند. در واقع اگر این کفپوش ها را پس از شست و شو و بدون خشک کردن کامل داخل خودرو بگذارید، بعد از چند روز بوی بدی می گیرند که موجب آزار سرنشینان می شوند. اما در مجموع این نوع کفپوش ها حس بهتری را به سرنشین القا می کنند و بسیاری از خودروهای لوکس نیز با همین نوع کفپوش ها به بازار عرضه می شوند.

اندازه

اصولا کفپوش های اصطلاحا یونیورسال (که برای بسیاری از خودروها قابل استفاده است) در سایزهای استاندارد تولید می شوند. اما بعضی از آن ها دارای لبه هایی هستند که می توانید با برش دادنشان، کفپوش را همسایز خودرویتان کنید. همچنین برخی برندهای تولیدکننده کفپوش، محصولاتی بر اساس قالب اتومبیل هایی خاص به بازار عرضه می کنند که بدون هیچ دردسری بر روی کف کابین می نشینند.

قیمت

بصورت میانگین کفپوش های لاستیکی و موکتی قیمتی از 40 تا 100 هزار تومان. کفپوش های لاستیکی قالبی در حدود 100 تا 150 هزار تومان، نمونه ی پلی اوره تان سه بعدی بین 150 تا 250 هزار تومان، نمونه ی سه بعدی چرمی نیز حدود 200 تا 500 هزار تومان قیمت دارند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

بررسی انواع کفپوش خودرو موجود در بازار آپشن

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است