Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

ایمنی رکن نخست در مسافرت های نوروزی

پنج شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۰۷:۲۹ | کد خبر: CP- ۵۵۸۱ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
خیلی‌ها کوله‌بار سفر بسته و به دل جاده زده‌اند، خیلی‌ها هم در حال برنامه‌ریزی برای سفر هستند؛ سفرهایی که خاص تعطیلات نوروزی است، اما این سفرها همیشه با خاطره‌های خوش به پایان نمی‌رسد.
به گزارش کار پرس، به اعتقاد کارشناسان، برای تجربه سفری ایمن باید نکاتی را رعایت کرد. ابتدا این که باید این باور را کنار گذاشت که مرگ فقط برای همسایه است، یعنی احتمال وقوع حادثه برای همه وجود دارد و فقط با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از غفلت می‌توان آن را به حداقل رساند. در واقع با برنامه‌ریزی خطر احتمال وقوع تصادف کاهش می‌یابد.

برنامه‌ریزی برای سفر

کارشناسان معتقدند با برنامه ریزی از پیش تعیین شده احتمال غفلت از سوی شهروندان به حداقل می‌رسد، چون وقتی شخصی مسافت بین مبدا تا مقصد را بداند، برای تمامی لحظات آن برنامه‌ریزی کرده و هیچ‌گاه در بین مسیر به دلیل خستگی دچار غفلت نمی‌شود.

استراحت بموقع

یکی از نکاتی که برخی شهروندان هنگام مسافرت و رانندگی به فراموشی می‌سپارند، اهمیت استراحت بموقع است، زیرا با توجه به آماری که پلیس به دست آورده، بیشتر تصادفات در 30 کیلومتری شهرها اتفاق می‌افتد یعنی در نقاطی که شهروندان از استراحت غافل شده‌اند و با این بهانه که تا مقصد راه زیادی نمانده، رانندگی را ادامه می‌دهند اما این غفلت آنها در نهایت سبب وقوع حادثه‌ای تلخ می‌شود.

همسفران خوبی باشید

کارشناسان تاکید می‌کنند، سرنشین‌های خودرو نیز نقش مهمی در کاهش سوانح ترافیکی دارند، زیرا آنها با رعایت نکاتی می‌توانند مانع حواس‌پرتی و غفلت راننده شوند. برای نمونه فردی که در صندلی کنار راننده می‌نشیند می‌تواند به عنوان نقشه‌خوان عمل کرده و راننده را در جریان شرایط جاده قرار دهد، یعنی پیش رو بودن پیچ‌های تند را به راننده گوشزد کرده یا او را از محل قرار گرفتن توقفگاه یا پمپ‌های بنزین باخبر کند.

افزون براین سرنشینان خودرو باید مراقب باشند که ذهن راننده را درگیر پرسش‌هایی که نیاز به تفکر عمیق دارد، نکنند برای نمونه از راننده پرسش‌هایی نکنند که او مجبور به مرور خاطرات زیادی شود.

در واقع رانندگان با توجه به علائم هشداردهنده و سرعت‌های مشخص‌شده در جاده‌ها می‌توانند احتمال رو به رو شدن با خطر را به حداقل برسانند.

خطر رانندگان بی‌تجربه

بخش دیگری از سوانح رانندگی که در تعطیلات نوروزی رقم می‌خورد، حاصل ندانم‌کاری رانندگان بی‌تجربه است، این افراد را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد؛آنهایی که بتازگی گواهینامه گرفته‌اند و تجربه رانندگی در مسیرهای برون شهری را ندارند، احتمال حادثه‌سازی از سوی افرادی که برای اولین بار در مسیری تازه رانندگی می‌کنند را نیز باید جدی گرفت؛چون آنها شناخت درستی از پیچ و خم راه ندارند و اگر شبانه دراین جاده‌ها رانندگی کنند،به احتمال زیاد سبب بروز حادثه برای خود و دیگران می‌شوند.آخرین گروه نیز افرادی هستند که بتازگی اتومبیل خریده‌اند، این اشخاص نیز چون به قول معروف هنوز قلق خودروی خود را نمی‌دانند، ممکن است برای خود و دیگران تهدید به حساب بیایند.

با توجه به اظهار نظرهای کارشناسان باید به مسافران نوروزی توصیه کرد احتمال خطر و تصادف برای همه وجود دارد و در این بین فقط با رعایت قوانین ومقررات و رعایت نکات ایمنی مانند رانندگی با سرعت مطمئنه می‌توان رویا‌رویی با آنها را به حداقل رساند.


منبع: جام جم

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ایمنی رکن نخست در مسافرت های نوروزی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است