Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

رینگ اسپورت مناسب چه مشخصاتی دارد؟!

سه شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۲۲ - ۰۷:۲۱ | کد خبر: CP- ۵۵۵۴ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
گاهی تنها تعویض رینگ ها می تواند چهره خودرو را به طور کامل دگرگون کرده و از دل آن خودرو جدیدی بیرون بیاورد. رعایت چند نکته ظریف واقعا حیاتی است.
به گزارش کارپرس، وقتی قصد رسیدگی به خودروی شخصی تان را دارید یا به اصطلاح می خواهید آن را تیون یا اسپورت کنید، اولین چیزی که به ذهنتان می رسد چیست؟ چون ما در ایران زندگی می کنیم، مسلما آنچنان با تقویت موتور یا بادی کیت کاری آن کاری نداریم و مستقیما سراغ ارتفاع خودرو و رینگ آن می رویم.

 خب، چه چیزی مهمتر از رینگ؟ رینگی که جزو مهم ترین قسمت های ظاهری خودروست. گاهی تنها تعویض رینگ ها می تواند چهره خودرو را به طور کامل دگرگون کرده و از دل آن خودرو جدیدی بیرون بیاورد. رعایت چند نکته ظریف واقعا حیاتی است.

شکل و شمایل خودرو

هیچ گاه نمی توان یک دست کت و شلوار مجلسی را با یک جفت کتانی ورزشی ست کرد! همین موضوع در مورد رینگ خودرو هم کاملا صدق می کند. در واقع اولین و مهم ترین نکته در مورد انتخاب رینگ این است که خودرو شما در چه سبک و کلاسی قرار دارد.

هر رینگی را تنها به دلیل زیبایی و دیزاینش نمی توان زیر هر خودرویی انداخت. باید هماهنگی رینگ را با کل مجموعه بدنه و به خصوص خطوط آن ارزیابی کرد. اینکه خودرویتان مثلا عضلانی است یا لوکس در انتخاب طرح رینگ ها اهمیت ویژه ای دارد. بعضی رینگ ها خصلت طراحی خودرو را سرکوب می کنند و در مقابل برخی به آن جلوه و زیبایی خاص می بخشند.

وزن رینگ

وزن رینگ چیزی نیست که آن را با خرید میوه اشتباه گرفت. درواقع وزن زیاد رینگ می تواند به جلوبندی خودرویتان آسیب جدی برساند وگرنه تمام توان و هندلینگ ماشین برای به حرکت درآوردن آنها تلف می شود.

ولی باز اگر قصد استفاده از رینگ های بزرگ تر که مطمئنا سنگین تر می شوند را دارید، بهتر است به سراغ رینگ هایی با آلیاژ آلمینیوم بروید. ولی اگر وضع مالی جیبت تان به شما «نه» نمی گوید باید گفت که از آن بهتر رینگ هایی هستند که از آلیاژ منیزیم ساخته شده اند. این رینگ ها بسیار سبک هستند و به خاطر جنس شان طراحی و جلوه بهتری هم دارند.

ترمزها

وضعیت کاسه چرخ و ترمزها نیز مورد دیگری است که باید به آن توجه شود. رینگ نباید این بخش مهم را تحت فشار قرار دهد وگرنه ترمزها هم وضعیت سلامتی شما را تحت فشار قرار می دهند. در واقع اندازه رینگ به خصوص پهنای آن بسیار مهم است و نباید بیش از اندازه از لبه سپر خودرو بیرون بزند. همچنین بادی کیت های زیادی نیستند که با بیرون زدن رینگ و لاستیک از لبه گلگیر، همچنان زیبایی خود را حفظ کنند.


لبه های رینگ

شاید ابتدایی به نظر برسد ولی در انتخابتان حتما به لبه های رینگ هم دقت کنید. بد نیست بدانید که رینگ هایی که لبه های نازک دارند، چندان برای استفاده در شرایط ضربه، مناسب نیستند. یعنی یک دست انداز قوی می تواند آسیب جدی به آنها برساند و در وهله اول از زیبایی آن کم کرده و سپس ایمنی خودرو را به خطر می اندازد. پس فراموش نکنید، تکنولوژی استفاده شده در ساخت لبه رینگ در کارکرد آینده آن نقش بسیار زیادی دارد.

 

منبع : هفت صبح

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رینگ اسپورت مناسب چه مشخصاتی دارد؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است