Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

راهنمای اقدامات لازم پس از سرقت خودرو

شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۱۹ - ۰۷:۵۰ | کد خبر: CP- ۵۴۹۴ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
خودرویتان را مقابل منزل پارک کرده‌اید و بعد از چند ساعت که برای استفاده از آن مراجعه می‌کنید با جای خالی‌اش مواجه می‌شوید. در همین زمان متوجه می‌شوید که خودروی شما را دزد برده.درادامه با کاربلدهمراه شوید... .
به گزارش کارپرس، حادثه ناراحت کننده‌ای است  وقتی خودرویتان را جایی پارک کرده‌اید و می‌روید که به کارتان برسید، به محض برگشتن به جای خودرو جای خالی اون رو ببینید ،  البته بعضی وقت هم  کمی خوش‌شانس‌تر هستیم  و آقا دزده فقط یکی از وسایل داخل خودرو را سرقت کرده اما چند تا سفارش مهم جهت جلوگیری از سرقت ماشین داریم این توصییه ها رو جدی بگیرید..

توصییه ای ایمنی برای جلوگیری از سرقت

برای شروع سراغ یکسری از وسایل حفاظتی بروید، از قفل فرمان گرفته تا انواع و اقسام سوییچ‌هایی که امکان حرکت به خودرو نمی‌دهند. مثل سوییچ مخفی که کنار استارت است و از روشن شدن ماشین جلوگیری می‌کند. یا سوییچ قطع‌کننده سوخت که اجازه نمی‌دهد در صورت روشن شدن ماشین سوخت وارد سیستم شود و ماشین حرکت کند. قفل پدال که روزگار دزد را سیاه می‌کند. یکی دیگر از وسایل ضد سرقت استفاده از دزدگیر است، البته سعی کنید حساسیت این وسیله را زیاد نکنید تا در صورت رد شدن پشه‌ای از کنار خودرو صدایش در بیاید و همسایه‌ها را آزار دهد.  از جمله مواردی که منجر به سرقت خودرو می‌شود جا گذاشتن سوییچ روی ماشین است، پس هرگز این کار را انجام ندهید.

اگر ماشین رو دزد برد چه باید کرد

در صورتی که ماشین شما به سرقت رفت نخستین اقدام تماس با پلیس 110 است. باید به پلیس محل و زمانی دزدی را اطلاع دهید. به این ترتیب پلیس مشخصات را ثبت و نیروی گشت را به این محل می‌فرستد، عجله نکنید و تا رسیدن پلیس منتظر باشید. در این مرحله پلیس گزارشی را تهیه می‌کند و یک برگ از آن را در اختیار مالباخته قرار می‌دهد.

بعد از آن باید به اولین کلانتری در محل سرقت مراجعه کنید و گزارش سرقت را بدهید. برای این کار لازم است که مدارک ماشین را همراه داشته باشید. در این مرحله موضوع شما به بخش تجسس کلانتری ارجاع می‌شود و در آنجاست که باید مدارک ماشین، مدارک شناسایی خود و اطلاعاتی که از سرقت دارید را به مامور تجسس بگویید. قبل از این که سایر موارد را بدانید این مورد را خوب به خاطر بسپارید که «چنانچه وسیله نقلیه موتوری با پلاک آن سرقت یا مفقود شود شخصی که وسیله نقلیه در اختیار یا تصرف او بوده است باید بلافاصله مراتب را به نزدیکترین مرکز نیروی انتظامی اعلام کند.» حواستان باشد باید این کار را انجام دهید و اگر در این کار سهل‌انگاری کنید ممکن است بعدها محکوم خواهد شوید. به عبارتی اگر ماشین شما را بردند و به هر دلیل این موضوع را به پلیس اطلاع ندادید؛ در صورت اینکه با ماشین شما جرمی انجام شود هم شما باید پاسخگو باشید و حسابی به دردسر می‌افتد،‌ هم باید راه بیافتید و بی‌گناهی خود را ثابت کنید و هم به شدت جریمه می‌شوید.

پای آگاهی هم به میان می‌آید

کشف این پرونده به عهده آگاهی است به همین دلیل در این مرحله مامور کلانتری همراه پرونده و شاکی راهی آگاهی می‌شود تا برای یافتن خودرو از ماموران کار کشته این واحد کمک بگیرد. بد نیست این را نیز به خاطر داشته باشید که تمام مدارک ماشین را توی خود خودرو نگه‌ندارید زیرا مشکلات شما را بیشتر می‌کند.  

چندتایی شگرد جدید

برای اینکه این بسته کامل شود به شما درباره چند شگرد لو رفته سرقت خودرو را می‌گوییم. مواردی که بعد از دستگیری سارقان آن، رسانه‌ای شده است و نمونه‌هایی از آن در سایت پلیس موجود بوده و می‌توانید با خواندن آنها تجربیاتی کسب کنید.
یکی از رایج‌ترین آنها دزدیدن خودرو هنگام خروج از پارکینگ است. به طور حتم برای شما هم پیش آمده است که بعد از خروج ماشین را نگه می‌دارید تا درب را ببندید، خوب این بهترین زمان برای دزد است که مالک مال شما شود.

یک مورد دیگر خرید از دکه روزنامه فروشی است، هزار بار برایتان اتفاق اتفاده است که ماشین را رها می‌کنید تا خریدی انجام دهید. فکر می‌کنید فاصله دوقدمی از خودرو مانع دزدیده شدن آن می‌شود. اما سخت در اشتباهید. بهترین طعمه برای سرقت ماشینی است که سوییچ روی آن قرار داشته باشد.
از دیگر مواردی که منجر به سرقت راحت خودرو می‌شود یک عادت بد است و اینکه فرد سوییچ خود را در اختیار هر کسی قرار می‌دهد. این کار به این معنی است که هر کسی می‌تواند نمونه‌ای از سوییچ را در اختیار داشته باشد و این افراد راحت‌الحلقوم‌های سارقان هستند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

راهنمای اقدامات لازم پس از سرقت خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است