Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویژه / بهتر است بدانیم!

واکنش صحیح هنگام ترکیدن ناگهانی لاستیک

دوشنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۰۷:۳۰ | کد خبر: CP- ۵۲۷۵ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
یکی از کابوس های رانندگی ترکیدن لاستیک خودرو هنگام رانندگی است و هر چه سرعت خودرو بالاتر باشد خطرات ناشی از ترکیدگی لاستیک به مراتب بیشتر خواهد بود. اما در مواجهه با این اتفاق چه باید کرد؟ با ما همراه باشید.
به گزارش کارپرس، در هنگام رانندگی خطرات گوناگونی راننده خودرو و سرنشینان آن را تهدید می‌کند. یکی از این مخاطرات و سوانح می‌تواند ترکیدگی لاستیک خودرو هنگام رانندگی باشد که عوامل متعددی می توانند در وقوع آن موثر باشند.

عمر لاستیک و استفاده بیش از حد از آن و به اصطلاح صاف شدن لاستیک و یا استاندارد نبودن آن، برخورد با یک جسم تیز و برنده برخی از عوامل تأثیرگذار در ترکیدن لاستیک خودرو است.

حالا با توجه به اینکه ترکیدن لاستیک درحین رانندگی به شدت خطرناک است پس اگر دچار این حادثه شدیم لازم است برای رفع خطر به نکاتی نجات بخش توجه داشته باشیم. نکاتی که رعایت آن می تواند بسیار موثر باشد. لطفا با ما همراه باشید:

آرامش خود را حفظ کنید!  هرگز نترسید تا بتوانید بر اوضاع کنترل صحیحی داشته باشید. باید بتوانید عکس العمل دقیق و به موقع داشته باشید، فلاشر خودرو را روشن کنید. حرفه ای باشید و موارد زیر را اعمال کنید:

1:  هرگز فرمان را به طور ناگهانی به طرفین نچرخانید! و یا یک‌ باره ترمز نگیرید. اجازه ندهید خودرو از مسیر اصلی منحرف شود. بنا براین فرمان را با آرامش و در عین حال محکم نگه دارید تا تکانهای ناشی از ترکیدگی و لمبر زدن لاستیک ترکیده فرمان را به اصطلاح ندزدد و خودرو از جاده منحرف نشود.

2:  پدال گاز را به یکباره رها نکنید! با کنترل دقیق روی پدال گاز با در نظر گرفتن آینه های جانبی و وسط ضمن کاهش سرعت، خودرو را به سمت راست جاده هدایت کنید. لازم نیست خودرو را به سرعت به کنار جاده برسانید. احتیاط کنید چرا که خودروهای عبوری از شرایط شما اطلاع ندارند و ممکن است با شما برخورد کنند.

3:  پس از انتقال خودرو به کنار جاده، در صورتی که محل توقف امن بود ( منظور شانه ی خاکی وسیع و یا توقفگاه کنار جاده ای امن است ) با روشن گذاشتن فلاشر نسبت به تعویض چرخ اقدام کنید. اگر کنار بزرگراه هستید یا از توقفگاه امن خبری نیست لازم است ضمن روشن گذاشتن فلاشر خودرو بلا فاصله با نصب علائم هشدار دهنده حداقل 50 متر قبل از محل توقف خودروهای عبوری را از وضعیت خود آگاه نموده سپس نسبت به تعویض چرخ اقدام کنید.

اگر چرخ زاپاس ندارید و یا زاپاس موجود قابل استفاده نیست، پس از ایجاد بستر امن با نصب علائم یا مثلت هشدار دهنده که معمولا در همه ی خودروهای با عمر زیر حداکثر 7 سال توسط کارخانه در صندوق عقب خودرو تعبیه شده نسبت به تماس با امداد خودرو مربوط به کارخانه ی تولید کننده ی خودروی خود اقدام کنید. احتیاط کنید! استفاده از امداد خودروهای متفرقه می توانند مال و جان شما را به خطر به اندازد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

واکنش صحیح هنگام ترکیدن ناگهانی لاستیک

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است