Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

نگاهی به هزینه های تهیه سوئیچ جدید برای خودرو

سه شنبه | ۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۰۷:۰۰ | کد خبر: CP- ۴۵۷۰ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
ساخت سوئیچ جدید برای یک خودرو بر اساس برخی فاکتورها مانند نوع خودرو، هزینه‌ای از حدود ۱۰۰ هزار تومان تا بالغ بر دو میلیون تومان به همراه خواهد داشت.
به گزارش کارپرس، گاه برای برخی افراد رخ می‌دهد که سوئیچ خود را گم کرده یا در یک شرایط خاص دسترسی به سوئیچ ندارند. در چنین وضعیتی برای ساخت یک سوئیچ جدید در واحدهای صنفی مختلف هزینه‌های متعددی از فرد دریافت شده و در موارد متعدد اعلام می‌شود که تعیین این قیمت به صورت توافقی خواهد بود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل کلید به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخته و اظهار کرد: اگر خودرو در محدوده‌ای تا حدود یک کیلومتری واحد صنفی باشد و از خودروهای خارجی و ضد سرقت محسوب نشود، برای باز کردن در آن هزینه‌ای معادل ۴۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

عباس شمیرانی افزود: البته در نهایت تعیین هزینه‌ها بر اساس نوع ماشین صورت می‌گیرد و در این میان باز کردن سالم یک قفل اهمیت دارد چرا که اگر قرار باشد قفلی شکسته یا تخریب شود، کار واحد صنفی ارزش چندانی ندارد.

وی در عین حال یادآور شد:ضد سرقت بودن یا نبودن خودرو نیز در تعیین قیمت تاثیرگذار است و موارد دیگری مانند فاصله خودرو تا واحد صنفی، ساعت و روزی که فرد برای ساخت سوئیچ مراجعه می‌ کند نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس اتحادیه همچنین تاکید کرد: نکته دیگر آنکه پیش از ساخت سوئیچ فرد ملزم است کارت خودرو و کارت ملی خود را به واحد مربوطه ارائه کند یا همسایگان مالکیت او بر خودرو را تائید کنند.

شمیرانی همچنین اظهار کرد: در مورد خودروهای ایرانی اگر فاصله آنها از واحد صنفی کمتر از یک کیلومتر باشد، در صورتی که خودرو سیستم ضد سرقت داشته باشد، هزینه‌ای حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تومان و در صورتی که سیستم آن ضد سرقت نباشد رقمی در حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان دریافت می‌شود که این هزینه در مورد ماشین‌های خارجی از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و برای خودروهایی مانند بنز و بی‌ام‌و تا دو میلیون تومان هم می‌ رسد چرا که کار این خودروها بسیار دشوار بوده و برای ساخت سوئیچ آنها دستگاه‌های خاصی نیاز است که تمام واحدهای صنفی آن را نداشته و تنها چند واحد خاص آن را دارند.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران قفل کلید همچنین تاکید کرد: این هزینه‌ها برای ساخت سوئیچ جدید، باز کردن در خودرو، پیاده کردن کد سوئیچ و مواردی از این دست دریافت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه موارد متعددی بوده که مردم از فعالیت دکه‌های کلیدسازی یا واحدهای سیار شکایت کرده‌اند، گفت: توصیه ما به مردم آن است که به هنگام استفاده از این خدمات به سراغ واحدهای صنفی مجاز روند تا در صورت بروز مشکلات احتمالی فرآیند امکان پیگیری موضوع وجود داشته باشد.

شمیرانی با تاکید بر اینکه واحدهای کلیدسازی سیار به هیچ عنوان مورد تایید اتحادیه تعمیرکاران قفل و کلید نیستند، توضیح داد: تاکنون برای پیگیری این موضوع مکاتبات متعددی با شهرداری، آگاهی، راهنمایی و رانندگی و اتاق اصناف داشته‌ایم اما معمولا این گونه عنوان می‌شود که بحث پیگیری واحدهای سیار یا دکه‌ها به این ارگان‌ها ارتباط ندارد. این در حالی است که معمولا برای رسیدگی به وضعیت مغازه‌های بدون جواز، اماکن همکاری خود با اتحادیه‌ها دارد اما در مورد کلیدسازی سیار هیچ ارگانی مسئولیت را قبول نمی‌کند.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نگاهی به هزینه های تهیه سوئیچ جدید برای خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است