Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ویژه / روایت دکتر چو از KIET کره؛

۴۴ سال تلاش کره ای ها برای خودرو ساز شدن!

سه شنبه | ۱۳۹۶/۱۲/۰۱ - ۰۷:۱۰ | کد خبر: CP- ۵۲۳۲ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
در دومین روز از پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو دکتر چوو از موسسه KIET کشور کره به موضوع صنعت خودرو در این کشور پرداخت وی با اشاره به پیشینه صنعت خودروی کره این صنعت را از آغاز تا زمان حال را تشریح کرد.

به گزارش کارپرس؛ دکتر که در پنل تخصصی در حاشیه همایش صنعت خودرو سخن می گفت تصریح کرد: کره خودروهای دوست دار طبیعت می سازد و آنها را صادر می کند و حالا به فکر ساختن موتور های جدید هستیم و درصد قابل توجهی از نیاز های صنعت خودرو سازی دنیا را تامین می کنیم. اکنون به سوی ساخت خودرو های برقی پیش می رویم این در حالیست که باید در مقابل دیگر شرکت های رقیب نیز قدرتمند ظاهر شویم و دولت کره مصمم به آن است تا کل زنجیره تامین متشکل از همکاری داخلی باشد.

ما کره ای ها در گذشته گرفتار هرج و مرج سیاسی بودیم، اما درنهایت بر مشکلات فائق آمده و از سال 1974 به ساخت خودرو های داخلی پرداختیم. قبل از ساخت اولین خودروی کره ای قوانینی از طرف دولت کره وضع شد که طبق آن پیش رفتیم 15 هزار واحد در کشور کره در سال 1975 تاسیس شد در نتیجه اکنون به بیش از 40 کشور صادرات داریم.

وی در ادامه افزود: دولت کره در سالهای بعد سیاست های جدیدی وضع کرد و بعد از سال 1975 به دنبال توسعه ی قطعه سازی در کره بود، از سال 96 رشد داخلی قطعه سازی مشاهده شد اما به مقیاس مورد نظر نرسیدیم و دولت با حمایت از تاسیس شرکت های بزرگتر برای رسیدن به آن مقیاس به سوی خصوصی سازی پیش رفت و با کنترل بازار به آن کمک کرد.

دولت کره سیاست های خود را دوباره اصلاح کرده و برای نصب ماشین آلات جدید از سال 2000 به بعد بدنبال مواد اولیه ی کره ای بود و برای اینکه به آن نقطه برسیم از فن آوری های نوین استفاده شد، برای این که صنعت خودرو کشور کره پیشرفت کند به پترو شیمی، فولاد، مشتقات و ترکیبات فلز نیاز بود.  دولت کره در سال 1973 به سوی تولید مواد شیمیایی صنعتی روی آورد که در داخل کشور با اعمال تخفیف های مالیاتی به سرانجام رسید. در سال 1978 شرکت ملی نفت و مواد شیمیایی کره تاسیس شد و R&D نیز در خصوص تحقیقات مواد به راه افتاد.

دولت کره سعی کرد بر روی مواد اولیه، تامین قطعات و R&D توامان تمرکز کند تا تمامی زنجیره تولید را در کره یکجا در اختیار داشته باشد. در نهایت اولویت اول کره همیشه این بوده که از قطعه سازان کره ای حمایت کند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

۴۴ سال تلاش کره ای ها برای خودرو ساز شدن!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است