مرکز پژوهش های مجلس پیش بینی کرد:

افزایش ۱۰ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶

دوشنبه | ۱۳۹۶/۱۱/۲۳ - ۱۸:۰۴ | کد خبر: CP- ۵۱۴۴ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
بر اساس آخرین پیش بینی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی تولید خودروهای داخلی کشور در سال 96 حدود 10 درصد افزایش را تجربه خواهد کرد.
به گزارش کارپرس، آمارهای ارائه شده تولیدات شرکت های تولید خودرو در ایران گواهی می دهد تولید خودروهای سواری در هفت ماه نخست سال از حدود 692 هزار دستگاه سال 95 به 822 هزار دستگاه در سال 96 افزایش یافته است.  همچنین مجموع تولید خودروهای داخلی در 7 ماه نخست سال با افزایش 18.8 درصدی مواجه بوده است.

در آمارهای ارائه شده افزایش 91/1 درصدی تولید اتوبوس نکته ی بسیار چشمگیری به نظر می رسد. کاهش 12.4 درصدی تولید وانت در 7 ماه نخست سال 96 از دیگر نکات قابل تامل در آمارهای ارائه شده است.

tolid majles car 23 11

همچین تولید مینی باس و میدل باس ها با افزایش 15.4 درصدی و تولید کامیون، کامیونت و کشنده ها با افرایش 14.9 درصدی وضعیت تولید شرکت های خودرویی را مثبت نمایش می دهد.

مرکز پژوهشهای مجلس، با تکیه بر عملکرد 6 ماه نخست سال 96 ، تجربه ی سالیان اخیر و پیش بینی عملکرد شرکت های خودروساز افزایش 10 درصدی تولید را در سال 96 نسبت به سال گذشته پیش بینی کرده است.

شایان ذکر است افزایش تولید خودرو در ایران در سال جاری را می توان بصورت مستقیم به توافق برجام و رفع تحریم ها مرتبط دانست. خودروسازان ایرانی توانسته اند پس از انعقاد توافق برجام ضمن بازیابی توان تولیدی خود در مسیر رشد گام بردارند.

البته پیش بینی می شود چالش الزام خودروسازان به رعایت استانداردهای 72 گانه و عدم انطباق تولیدات پر تیراژ کنونی با استانداردهای مذکور موجب کاهش آمار تولیدات خودرو در سال 97 گردد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

افزایش ۱۰ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است