Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به منظور مطابقت با استانداردهاي ۸۵ گانه:

ایران خودرو سیستم کنترل پایداری محصولاتش را آزمایش کرد

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۳:۰۵ | کد خبر: CP- ۹۵۷۱ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
ایران خودرو برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور سیستم کنترل پایداری الکترونیکی محصولاتش را مطابق با استاندارد های 85 گانه تست کرد.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس، با وجود مشكلات فراواني كه به واسطه محدوديت هاي بين المللي در حوزه توسعه و مشاركت با منابع خارجي در توسعه سيستم ESC ايجاد شده، معاونت طراحي و توسعه محصولات جديد ايران خودرو (NPD) موفق به توليد و نمونه سازي سه دستگاه خودرو مجهز به ESC به عنوان يكي از الزامات جديد استاندارد شد.

برمبناي اين گزارش،‌ آزمون هاي تاييد اين سيستم نيز در آزمايشگاه مركز طراحي و توسعه محصولات جديد با موفقيت انجام شده است، انجام اين آزمايش نيازمند مهارت و تبحر بالا در كنترل خودرو است كه متخصصان آزمايشگاه ديناميك ايران خودرو قادر به انجام آن هستند. اين آزمايشگاه گواهينامه ايزو 17025 سازمان استاندارد ايران را داراست.

سيستم كنترل پايداري الكترونيكي خودرو نقش بسيار زيادي در كاهش تصادفات جاده اي داشته و از سويي توان رقابت در بازار خودرو را افزايش مي دهد.

گفتني است، سيستم كنترل پايداري الكترونيكي خودرو (ESC) با توجه به سنسورهایی که در اختیار دارد مسیر فرمان راننده را تشخیص داده و با مسیر واقعی خودرو مقایسه می كند. در صورت مشاهده انحراف از مسیر خودرو، وارد عمل شده و با اعمال نيروهاي ترمزي، خودرو را به مسیر فرمان راننده باز می گرداند. اين سيتسم علاوه بر عملكرد كنترل پايداري در ديناميك جانبي خودرو كارايي هاي ديگري از جمله جلوگيري از قفل شدن چرخ ها هنگام ترمزگيري، اعمال نيروي ترمز با توجه به وزن خودرو بر روي هر اكسل و جلوگيري از چرخش درجاي چرخ ها در هنگام شروع به حركت در سطوح لغزنده دارد.

همچنين در مواقعي كه راننده به طور ناگهاني ترمزگيري مي كند فشار هيدروليك ترمزي را بلافاصله به حداكثر مي رساند و در شروع حركت در سربالايي نيز با نگه داشتن فشار ترمز از حركت رو به عقب خودرو جلوگيري مي كند.

درحال حاضر در صورت تامين قطعات مورد نياز، ايران خودرو آمادگي توليد انبوه اين محصولات را با نصب سيستم كنترل پايداري الكترونيكي (ESC) را دارد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ایران خودرو سیستم کنترل پایداری محصولاتش را آزمایش کرد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است