وی درباره تحویل ندادن خودروهایی همچون پژو ۲۰۷ صندوقدار که در سال ٩۶ ثبتنام شده و موعد تحویل آن خرداد ۹۷ بوده اما بعد از گذشت هشت ماه، درصد بیشتری از مشتری طلب شده، ضمن اینکه خودرو هم تحویل داده نشده است، گفت: همین مورد خودرو (٢٠٧ صندوقدار)، خودروی جدیدی بوده است. نسبت به مبلغ دریافتی از مشتری، بعدا محاسبات صورت گرفته و با قیمت ۱۰۴ میلیون تومان به مشتری عرضه شده است. بنابراین خودرویی نبوده که قبلا تولید شده و ما نسبت به خودروی قبلی افزایش قیمت لحاظ کرده باشیم. در مورد پژو ۲۰۰۸ نیز ۶۰ میلیون تومان دریافت کردیم اما قیمتی که در حال حاضر تحویل میدهیم ١٠۴ میلیون تومان است. اکنون بیشتر شکایت مشتریانی که پژو ۲۰۰۸ خریداری کردند، به دلیل تاخیر است وبر روی قیمت گمان نمیکنیم مشکلی وجود داشته باشد.
یکهزارع افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دیماه سال جاری، قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش ۳۰ درصد خواهند بود. هرچه در قراردادهای فروش، قیمت قطعی ثبت شده باشد خودروها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرفکنندگان تحویل داده میشوند. البته قراردادهای فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی میشود.
وی با طرح این پرسش که "چرا باید ۱۰ هزار میلیارد تومان پول مشتری و مصرفکننده به جیب دلالان برود؟" گفت: اگر زودتر برای افزایش قیمت خودرو تصمیمگیری انجام میشد، ما هم زودتر به تعهداتمان عمل میکردیم.
مدیرعامل ایرانخودرو با اشاره به اینکه این شرکت در سال ۹۳، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخته است، اظهار کرد: اکنون بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد. البته در پی آن هستیم که شرکتهای قطعهساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.
یکهزارع افزود: مجموع اعضای هیأت مدیره شرکتهای ایرانخودرو ۲۳۲ نفر است که سعی در کاهش آنان داریم.
وی با تأکید بر لزوم کمک به قطعهسازان کشور گفت: ۹۵ درصد از کمکهای نقدی به ایران خودرو به قطعهسازان پرداخت میشود.
یکهزارع در پایان اعلام کرد: تا پایان اردیبهشت ۹۸ شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.
منبع: ایسنا
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان