معاون طراحی، مهندسی و ساخت ساپکو گفت: در تولید بیش از پنج هزار قطعه برای پنج گروه خودرویی پژو۴۰۵، دنا و دنا پلاس، پژو۲۰۶ و پژو۲۰۷، سمند و رانا به خودکفایی رسیدهایم اما باید در ساخت ۱۱۰۰ قطعه اصلی از دیگران کمک بگیریم. وی گفت:یکی از مهم ترین اهداف ساپکو از حضور در این نمایشگاه دعوت از شرکتهای دانش بنیان و دیگر شرکتهای توانمند در عرصه قطعهسازی است.
از این رو، ساپکو برای کاهش زمان برقراری ارتباط با این گروه از مخاطبان خود در قالب فراخوانی به جذب شرکتهای دانشبنیان و قطعهسازان میپردازد. در این فراخوان قطعاتی که تاکنون داخلیسازی نشدهاند در همکاری با استارتآپها و قطعهسازان داخلیسازی خواهند شد.
منصوری همچنین با اشاره به توانمندیهای شرکت ساپکو از افزایش میزان خودکفایی در تولید قالبهای دایکست از ۲۵ درصد به ۶۰ درصد خبر داد. معاون ساپکو در خصوص تلاشهای این شرکت برای افزایش ساخت داخل محصولات جدید گروه صنعتی ایران خودرو گفت: پس از برجام تولید خودرو پژو ۲۰۰۸ در کشور آغاز و در نهایت این خودرو وارد بازار شد.
این مسوول ادامه داد: اکنون بیش از ۸۰ درصد موتور پژو ۳۰۱ و افزون بر ۹۰ درصد بدنه آن داخلیسازی شده است و موفق به ارتقای گیربکس دستی آن شدهایم. وی تصریح کرد: پژو ۳۰۱ بهطور حتم استانداردهای ۸۵ گانه سازمان ملی استاندارد ایران را پاس میکند؛ زیرا مطابق استانداردهای روز وارد کشور شده است.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان