Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
هاشم يکه زارع تاکید کرد:

ایران خودرو به دنبال افزایش یک شبه قیمت‌ها نیست

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۱۸ - ۰۷:۳۴ | کد خبر: CP- ۹۳۴۸ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه سیاست پلکانی افزایش قیمت خودرو باید اجرایی شود؛ خاطرنشان کرد: تلاش شده تا بعد از خروج پژو از ایران، خودروهایی که در این قرارداد ذکر شده بود در داخل و بدون حضور این کمپانی فرانسوی تولید شود.
به گزارش کارپرس، هاشم یکه زارع در حاشیه گشایش سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران گفت: مشکلاتی که بر سر تولید قطعه به وجود آمد در نهایت منجر به کاهش میزان تولید خودرو و تاخیر در تحویل خودروهای ثبت نامی شده است.

مدیرعامل ایران خودرو با اشاره به اینکه خریداران خودرو مطمئن باشند که خودروهای ثبت نام شده هر چند با تاخیر اما حتما تحویل داده می‌شود، تاکید کرد: پیش فروش های صورت گرفته در سایت گروه صنعتی ایران خودرو با مجوز وزارت صنعت انجام شده است.

به گفته او آخرین پیش فروش دو هفته قبل بوده و براساس برنامه ریزی های پیش بینی شده در دو هفته آینده نیز پیش فروش جدید انجام خواهد شد.

یکه زارع درباره آخرین تغییرات قیمتی نیز اظهار کرد: خودروسازان با توجه به افزایش قیمت ارز، مواد اولیه و همچنین سایر هزینه‌ها درخواست هایی برای افزایش قیمت تولیدات و اصلاح قیمت‌ها دارند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر این که تحریم‌ها با هدف خاصی اجرا شده است،گفت: با افزایش قیمت خودروها شاید تا اندازه ای شرایط وارد فاز بهبود شود اما همزمان باید بر روی مسائل دیگر کار شود.

وی درباره قیمت گذاری در حاشیه بازار نیز گفت: ما به عنوان خودروساز می‌خواهیم که خودروها با قیمت های مناسب به دست خریدار برسد و در عین حال نیز توان خریدار مدنظر قرار گیرد.

وی درباره سرنوشت قرارداد همکاری مشترک پژو با ایران خودرو گفت: در حال حاضر تلاش شده تا بعد از خروج پژو از ایران، خودروهایی که در این قرارداد ذکر شده بود در داخل و بدون حضور این شرکت فرانسوی تولید شود که بر این اساس پژو ۳۰۱ سال آینده بدون حضور این شرکت فرانسوی به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: این خودرو داخلی سازی شده و در اسفند سال ۹۸ به بازار عرضه خواهد شد، البته تولیدات آزمایشی آن در سال جاری در دست انجام است.

وی همچنین به داخلی سازی پژو ۲۰۰۸ نیز اشاره کرد و  گفت: داخلی سازی در مورد خودروهایی صورت می گیرد که تیراژ تولید بالایی داشته باشند و در این راستا ساخت پژو ۲۰۰۸ در داخل در مرحله بعد قرار دارد.

یکه زارع در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پژو اکنون به صورت کامل ایران را ترک کرده یا به صورت چراغ خاموش فعالیت می کند؟ خاطرنشان کرد: من خبر ندارم که پژو چراغ خاموش حرکت کند اما به هر حال فرق حضور پژو و ترک ایران در سال ۹۱ و ۹۷ این بود که در سال ۹۱ پژو به ایران پشت کرد و هم اکنون عقب عقب ایران را ترک می کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه منافع ملی ایران در قرارداد ایران خودرو و پژو بعد از ترک این شریک فرانسوی چطور تأمین می شود؟ گفت: پژو به ایران آمد و پول آورد که سرمایه‌اش هنوز در ایران است، ضمن اینکه تکنولوژی به ایران آورده است که آن تکنولوژی هم در صنعت خودروی ایران موجود است و تلاش خواهیم کرد که تولید خودروهای پژو را در داخل ادامه دهیم.

مدیرعامل ایران خودرو در باره تحویل خودروهای ۲۰۰۸ تصریح کرد: خریداران ۲۰۰۸ به نوبت در حال دریافت خودروهای خود هستند و طبق قرارداد خسارت‌ها و جریمه های تأخیر خود را دریافت خواهند کرد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ایران خودرو به دنبال افزایش یک شبه قیمت‌ها نیست

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است