Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یکه زارع خواستار شد:

حمايت قانون گذاران برای توسعه ی ايران خودرو

یکشنبه | ۱۳۹۶/۰۹/۲۶ - ۰۷:۴۰ | کد خبر: CP- ۴۶۴۴ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو،‌ رویکرد مهم اين گروه را عقد قرارداد براي طراحی و تولید پلتفرم اختصاصي عنوان کرد و گفت: اجرای این قرارداد مستلزم تامین مالی بیش از هزار میلیارد تومان است که نیازمند حمایت قانونگذاران هستیم.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس، مهندس یکه زارع در مراسم راه اندازی خط تولید دناپلاس توربوشارژ و 207 صندوقدار اتوماتیک صنعت خودرو را لکوموتیو صنعت کشور خواند و گفت: تولید امسال خودروسازی یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو است که در صورت واردات این تعداد 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد که خودروسازی کشور با صرف یک و نیم میلیارد دلار این تعداد را تولید می کند.

وي از مذاکره با شرکت پژو برای استفاده از توان قطعه سازان ایرانی براي تولید در سایت الجزایر پژو خبر داد و گفت: قطعه سازان توانمند ایرانی می توانند با سرمایه گذاری در الجزایر، قطعات پژو را در این کشور تولید و تامین کنند.

مهندس يكه زارع ضمن تشریح مشارکت های بین المللی ايران خودرو در دوران دولت تدبیر و امید گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، با تکیه بر توان داخلی و نیروی کار جوانان کشور، تولید در ایران خودرو را به سمت تولید ایرانی و برند ایرانی هدایت می کنیم.

وي تصریح کرد: ساخت د اخل 70 درصد از قطعات و صادرات 30 درصدی محصولات مشترک، خط قرمز مشارکت های ایران خودرو با طرف های خارجی است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو انتقال دانش و فن آوری تولید را از دیگر موارد قراردادهای بین المللی ایران خودرو عنوان کرد و گفت: بازار بزرگ ایران را بدون آورده جدید از دست نخواهیم داد.

وي تصریح کرد: نگاه ویژه به صنعت خودرو و قطعه سازی موجب توسعه و پیشرفت آن مي شود و در آینده نتایج آن نصیب اقتصاد ایران خواهد شد.  

مهندس یکه زارع اظهار کرد: ایران خودرو خود را در قبال مشتری مسئول و متعهد می داند تا خودرو را با تکنولوژی روز تولید کرده و با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار دهد.

وی با بیان این که قطعه سازی کشور در معرض فرسودگی قرار دارد، این صنعت را اشتغالزا خواند و ضمن ضروری دانستن سرمایه گذاری جدید برای نوسازی خطوط قطعه سازان خاطرنشان کرد: 80 درصد از کیفیت خودرو مربوط به قطعات به کار رفته در آن است که در 4 سال اخیر جهش کیفی قابل ملاحظه ای در این بخش داشته ایم.

یکه زارع در ادامه خواستار توجه و حمایت از خروج خودروهای فرسوده شد و گفت: در سال گذشته با حمایت های وزیر صنعت، معدن و تجارت 50 هزار دستگاه تاکسی را از شبکه حمل و نقل خارج کردیم که ادامه این روند و خروج تعداد 57 هزار دستگاه نیازمند توجه و حمایت ویژه و تخصیص بودجه مناسب از سوی مجلس شورای اسلامی است.

وی از طرح موضوع واردات خودروهای تجاری به جای سرمایه گذاری برای خروج فرسوده ها انتقاد کرد و گفت: باید بستر حمایت از قوای محرکه خودروهای تجاری در کشور فراهم شود.

گفتنی است دو محصول جدید ایران خودرو، دناپلاس توربوشارژ و 207 صندوقدار اتوماتیک با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس کمیسیون صنایع مجلس و جمعی از نمایندگان و مدیران ارشد صنعت کشور به بهره برداری رسید.




با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

حمايت قانون گذاران برای توسعه ی ايران خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است