Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
خان کرمی:

در صدد رفع اختلال تولید و تامین هستیم

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۴:۱۰ | کد خبر: CP- ۱۰۰۱۲ | سرویس: ایران خودرو
کارپرس:
شرایط اقتصادی بازار و موارد تحمیل شده به کشور باعث بروز خلل در برنامه تولید داخلی و تامین ایران خودرو شده است که در صدد رفع آن هستیم.
به گزارش کارپرس، یکی از عواملی که باعث شده تا خودرو های تولیدی دپو شود کسری برخی قطعات بود که دلیل اصلی آن عدم تامین ارز و نقدینگی برای قطعه سازان است و با اقداماتی که وزارت صمت انجام داده این مشکلات روز به روز در حال برطرف شدن است و در حال بازگشتن به تیراژ تولید عادی هستیم به نحوی که در ماه گذشته تولید ایران‌خودرو به هزار دستگاه در روز رسیده بود و در حال حاضر به بیش از 2 هزار دستگاه در روز رسیده ایم.

ما طی سال سال جاری بیشترین تولید و بیشترین تحویل خودرو را در میان خودروسازان کشور داشته ایم.
خان کرمی افزود ما نگران معوقات شرکت هستیم، که متاسفانه در خصوص تحویل خودروهای ثبت نامی به مشتریان دچار مشکل شده ایم اما با مواردی که مطرح شد ما به سوی افزایش تولید می‌رویم و تحویل خودروهای معوق را سرعت خواهیم داد.

در حال حاضر تولید ما بیش از 2 هزار دستگاه در روز است و بخشی از خودرو های کف ایران خودرو را نیز تجاری می کنیم، درواقع خودرو هایی که به دلیل کسری قطعه به بازار عرضه نشده بود را آماده تحول می کنیم و با اضافه شدن این خودرو ها به آمار تیراژ تولیدی تعداد خودرو های تحویل شده از آمار تولید روزانه ایران خودرو بیشتر شده است به طوری که در بهمن ماه تعداد 4 هزار دستگاه خودرو بیش از میزان تولیدی تحویل شده است.

خان کرمی اظهار داشت: ما هرآنچه که تولید می کنیم را به تعهداتمان واگذار می کنیم اما وظیفه دیگری نیز داریم، برای کنترل قیمت بازار باید بخشی از تیراژ روزانه را به بازار عرضه کنیم. تا زمانی تیراژ روزانه ما 1000 دستگاه در روز بود از این فرجه استفاده نکردیم اما با بالا رفتن تولید 20 درصد از تیراژ روزانه را بصورت فروش فوری به بازار عرضه می کنیم و امروز سرعت تحویل معوقات ایران خودرو بیشتر شده است.

بخشی از معوقات ما مربوط به موارد گمرکی بوده و بخش دیگری نیز به نقدینگی ما بر می‌گردد خوشبختانه با اقداماتی که وزارت صمت، مجلس و دولت انجام داده است ترخیص کالاهای مورد نیاز ما از گمرک در حال انجام است و بزودی به تولید واقعی ایران خودرو باز خواهیم گشت.

بیشترین کسری قطعات ما به خودرو های خارجی ایران خودرو مربوط می‌شود مثل رنو که متاسفانه یک طرفه و بصورت ناگهانی از ایران رفت و خودرو هایی که مشتریان ثبت نام کردند را بصورت معوق باقی گذاشت اما خوشبختانه با تبدیل هایی که با توافق مشتریان انجام شده در حال رفع مشکلات این دسته از مشتریان نیز هستیم، اما بطور کلی در مورد تولیدات خودمان مشکلات کمتری داریم.

وی افزود: یکی از استراتژی هایی که برای ایران‌خودرو وجود دارد فروش اموال مازاد است که از این طریق بتوانیم نقدینگی شرکت را افزایش دهیم، همچنین در صدد هستیم به هر نحوی که است تیراژ داخلی سازی را بالاتر ببریم که این مورد به زنجیره تامین و قطعه سازان مرتبط می شود و سومین حالت این است که با تسریع تحویل خودرو در حال بازگشتن به فروش های روزانه و مناسبتی گذشته هستیم تا بازار کاذب خودرو را از سر راه برداریم.

با فروش فوری روزانه در حال هدایت قیمت بازار به سمت پایین هستیم بطوری هر هفته قیمت شرکت نیز نسبت به هفته های گذشته پایینتر است.

وی در پایان مجدد از مشتریانی که تحویل خودرو های آنها به تعویق افتاده است عذرخواهی کرد و از همکاری ایشان تشکرکرد.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

در صدد رفع اختلال تولید و تامین هستیم

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است