Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم؛

خطر امداد خودرو های متفرقه واقعی است!

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۰۷:۲۷ | کد خبر: CP- ۹۷۵۷ | سرویس: امداد خودرو ایران
کارپرس:
خیلی دور از نظر نیست که همین حالا تلفن شما زنگ بخورد و شخصی خود را این گونه معرفی کند: سلام من از امداد خودروی مرکزی تماس گرفته ام. در حال حاضر کارت اشتراک امداد خودروی شما دست ماست!
به گزارش کارپرس، متاسفانه چند سالی است که پای سودجویان به حوزه امدادخودروها باز شده است. تماس های مکرر از مراکز ناشناس که با شیوه های بازاریابی تلفنی سعی دارند ضمن سوءاستفاده از عدم آگاهی مردم خدمات غیر اصلی را به فروش برسانند. پس باید هوشیار بود و در صورت دریافت تماس های مشابه موضوع را جدی گرفته و به عنوان مرکز یا شرکت تماس گیرنده توجه داشت. امداد خودروهای اصلی اصولا به شرکت هایی اطلاق می شود که تحت مالکیت شرکت ها مادر تولید کننده خودرو باشند. بطور مثال خودروهای تولید شده توسط ایران خودرو توسط شرکت ایساکو و امداد خودروی ایران و خودروهای تولیدی در شرکت سایپا توسط سایپا یدک و امداد خودروی سایپا پشتیبانی می شود و به همین ترتیب سایر شرکت های خصوصی خودروساز نیز شرکت های اختصاصی خود را برای ارائه خدمات پس از فروش خصوصا خدمات امدادی تاسیس کرده اند. بنا بر این سایر شرکت ها به فرض اخذ مجوز و یا عضویت در انجمن های صنفی، امداد خودروی متفرقه تلقی می شوند.
 
البته نباید همیشه هم بدبین بود. امداد خودروهای متفرقه غالبا کلاه بردار نیستند اما نکات مهمی وجود دارد که ما را ملزم به استفاده از امداد خودرو های اصلی می کند.

با درنظر داشتن استاندارد های مهم و حیاتی، تنوع خودروهای موجود و وجود انواع و اقسام قطعات بی‌کیفیت و بدون گارانتی در بازار این نکته بسیار مهم جلوه می کند که تنها امداد خودرو های اصلی قادر خواهند بود خدمات کاملی را متناسب با نوع خودروی شما ارائه دهند. امداد خودروهای متفرقه در بهترین حالت صرفا با عضویت در یک انجمن غیر دولتی، کار خود را با کمترین نظارت و در بیشتر موارد بدون طی دوره های فوق تخصصی آغاز می کنند، همچنین اطلاعات کامل و به روز از نقشه های فنی و قطعات جدید خودروها ندارند به همین دلایل است که امکان خسارات جبران ناپذیر وجود دارد.

در بسیاری از موارد هم امدادخودرو های متفرقه در اقدامی نامتعارف در کمین خودرو ها می نشینند! همانند ماجرای گازوئیل های ریخته شده در جاده چالوس که باعث بروز تصادفات شدید می شود، بازی با جان مردم برای ارائه خدمات امدادی نکته ای دردناک و غیر قابل باور اما متاسفانه واقعی است! گویا برخی از این افراد جان شما و عزیزانتان برایشان مهم نیست و تنها شما را برای دریافت پول می‌خواهند! ضمن آنکه پس از تعمیر خودرو خبری از فاکتور رسمی، گارانتی و یا مرجعی برای پیگیری مجدد وجود ندارد.

در بسیاری از موارد هم دیده شده که با مراجعه به امداد خودروهای متفرقه مشکل خودرو رفع نشده و در این میان تنها کسی که ضرر می کند مشتری است که وقت و هزینه خود را به هدر داده و از آنجایی که این حوزه مرجع مشخصی برای پیگیری ندارد شکایت و احقاق حق مشتری نیز امری دشوار قلمداد می شود.

car emdad 11 15 1

اما امداد خودرو های اصلی جدای از ارائه خدمات امدادی جهت جلب رضایت مشتری و سهولت در استفاده از خدمات، موارد دیگری را نیز در نظر می گیرد که از جمله آن می توان به اعزام امدادگر در کمترین زمان، ارسال مشخصات امدادگر برای مشتری قبل از رسیدن وی به محل خودرو، گارانتی قطعات تعویض شده، استفاده از قطعات اصلی، ارائه فاکتور رسمی، امکان ارتباط با مدیران و وجود پل ارتباطی جهت شکایات و رسیدگی به گزارشات مشتری می‌توان اشاره داشت.

 

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خطر امداد خودرو های متفرقه واقعی است!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است