Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تولید دوگانه‌سوزها روی دست انداز

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۲۰ | کد خبر: CP- ۹۹۳۱ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
براساس آمارهای منتشرشده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مجموع تولید سواری‌های دوگانه‌سوز در ۱۰ ماه سال‌جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته، ۷/ ۵۵ درصد افت کرده است. تا پایان دی ماه امسال در مجموع ۳۸ هزار و ۱۵۶ دستگاه انواع خودروی دوگانه‌سوز در خطوط تولید خودروسازان تکمیل شده است. این در حالی است که در ۱۰ ماه سال گذشته شرکت‌های خودروساز توانستند ۸۶ هزار و ۲۸۸ دستگاه انواع خودروی دوگانه‌سوز تولید کنند.
به گزارش کارپرس، نگاهی به آمار ارائه‌شده از سوی وزارت صمت در ارتباط با تولید خودروهای دوگانه‌سوز، گویای این مساله است که تولید این خودروها به تبعیت از وضعیت حاکم بر خطوط تولید خودروسازان در سراشیبی قرار دارد. در حال حاضر در دو سایت خراسان و تبریز به ترتیب پژو ۴۰۵ و سمند دوگانه‌سوز تولید می‌شود. تا پایان دی ماه ۹۷ در مجموع ۱۱ هزار و ۳۳۷ دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز در سایت مشهد ایران خودرو تولید شده است که این میزان تولید به نسبت سال گذشته افت ۶۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در تبریز نیز در مدت ذکر شده در سال‌جاری ۱۵ هزار و ۱۱۴دستگاه سمند دوگانه‌سوز تولید شده است که در مقابل تولید ۳۶ هزار و ۵۹۶ دستگاه سال گذشته از افت ۵/ ۵۸ درصدی حکایت دارد. همچنین خودروسازی فردا از زیرمجموعه‌های ایران خودرو که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، تولید پژو پارس دوگانه‌سوز را در دستور کار دارد. این شرکت توانسته در ۱۰ ماه سال ۹۷، رشد ۱۰۴۰ درصدی را به نسبت مدت مشابه سال گذشته رقم بزند، علت این مساله را باید در تولید اندک این شرکت در سال گذشته جست‌وجو کرد.

تیبا دوگانه‌سوز، تنها خودروی دوگانه‌سوزی است که توسط شرکت سایپا در سایت سایپا کاشان تولید و روانه بازار می‌شود. تولید این خودرو نیز در ۱۰ ماه سال‌جاری با افت ۴۶ درصدی به نسبت پارسال همراه بوده است. سال گذشته دو خودروی پراید دوگانه‌سوز و پژوپارس دوگانه‌سوز در ایران خودروی مرکزی روی خط تولید قرار داشت که از ابتدای سال‌جاری تولید این دو خودرو در شرکت‌های تولید‌کننده متوقف شده است.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تولید دوگانه‌سوزها روی دست انداز

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است