Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ضرورت توجه مدیران خودروسازی به آینده

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۸:۵۷ | کد خبر: CP- ۹۹۲۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سبک مدیریت در خودروسازی کشور از گذشته سبک مدیریت آتش‌نشانی و مدیریت بحران بوده است، در حالی که ما نیازمند سبک مدیریت آینده‌نگرانه و پیش‌نگرانه هستیم. این مدیریت قبلا حاکم نبوده و اکنون نیز حاکم نیست.
به گزارش کارپرس، رضا انصاری افزود: مدیران صنعت خودرو از گذشته مدیریت آینده‌نگرانه را حاکم نکردند و به سمت مدیریت آتش‌نشانی حرکت کردند. یعنی منتظر بحران می‌شوند و زمانی که آتش بحران ایجاد شد، آن گاه به فکر خاموش کردن آتش می‌افتند.

وی دو راهکار برای رهایی از وضع خودروسازی به ویژه در دوره کنونی پیشنهاد کرد و گفت: اولین کار در این زمینه کار کوتاه‌مدت و اورژانسی است. یعنی تنها راه‌حل در دوره کنونی افزایش تولید است. تولید خودروسازی به دلیل شرایطی که پیش آمد، اُفت شدیدی داشته و باید راه‌حلی فوری پیدا کرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت مدعی است که برای افزایش تولید برنامه‌هایی دارد، ولی تا به حال برنامه‌های آنان موفق نبوده است.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت افزود: بخشی از برنامه افزایش تولید، خود قیمت است و باید قیمت را منطقی کنیم. یعنی نه افزایش شدید بدهیم و نه با قیمت‌های قبل بفروشیم. ما نمی‌توانیم به خودروساز بگوییم خودرو را به قیمت سال گذشته بفروشد. چون ارزی که در اختیارش می‌گذاریم، به قیمت سال گذشته نیست و هزینه‌های تولید نیز افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: باید در برنامه‌ریزی تولید به سمتی برویم که شرایط را برای افزایش تولید در کوتاه‌مدت و هر چه سریع‌تر به‌صورت اورژانسی فراهم کنیم.

انصاری یکی از دغدغه‌های خودروسازان را قیمت دانست و گفت: باید قیمت خودرو را به‌صورت پلکانی و منطقی افزایش دهیم. البته در این زمینه ضعیف عمل کردیم که خودروسازان نیز مقصر هستند. چون روی افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید کار مناسب نکرده‌اند.




منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ضرورت توجه مدیران خودروسازی به آینده

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است