Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نیم نگاه؛

آثار مخرب توقیف خودروها در گمرک

شنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۷:۵۸ | کد خبر: CP- ۹۸۷۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
وقتی از عدم ترخیص خودرو از گمرک و یا توقف خودرو ها در پارکینگ خودروسازان به دلیل کسری قطعات حرف می‌زنیم باید این نکته را در نظر بگیریم که این عدم عرضه خودرو به بازار شامل چه هزینه هایی برای خودرو ها می شود.
به گزارش کارپرس، توقف طولانی مدت خودرو ها باعث بروز صدمات زیادی از نظر فیزیکی و مکانیکی در خودرو می شود که خسارات مالی زیادی را در بر می گیرد.

مهمترین بخش این صدمات به رنگ خودرو وارد می شود که بر اثر آلودگی و تابش آفتاب به مدت طولانی و عدم رسیدگی به آن باعث می شود تا رنگ خودرو ها آسیب جدی ببیند!

یکی از خسارت های پر هزینه برای خودرو سازان و واردکنندگان خودرو در هنگام توقف طولانی خودرو ها در پارکینگ آسیب جدی تایر های خودرو ها است که استقامت و کیفیت خود را از دست می دهند همین یک مورد باعث می شود تا میلیارد ها تومان برای تعویض تایر خودرو ها هزینه شود! حال این هزینه از جیب هر کسی که هزینه شود باید گفت که سرمایه ملی را از بین می برد، فرقی نمی کند این هزینه را خودرو سازان و یا وارد کنندگان خودرو متقبل شوند و یا مصرف کنندگان مهم این است که رقم بالایی از بین خواهد رفت.

تصور کنید یک خودرو در یک فضای باز ماه ها ثابت باقی بماند در کابین خودرو چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بر اثر عدم چرخش هوا و تابش نور آفتاب قطعا بر کیفیت قطعات داخل کابین خودرو اثر منفی خواهد داشت از سیستم های الکترونیکی حساس خودرو ها گرفته تا اجزای داخلی کابین خودرو ها تحت تاثیر این سکون طاقت فرسا قرار می گیرند.

از نظر فنی نیز مهمترین قطعه ای که آسیب خواهد دید باتری خودرو است که اکثرا همه با فرآیند خواب باتری و عدم استارت خودرو بر اثر خالی شدن آن آشنا هستند.

با در نظر داشتن عدم استارت خودرو ها به مدت طولانی باید بدانیم که قطعات زیادی در خودرو باید تعویض شوند ازجمله تمامی فیلتر های مسیر سوخت رسانی و روغن موتور که بر اثر سکون طولانی و تغییرات دما ممکن است خاصیت خود را از دست داده است.

حال با یک حساب سر انگشتی ساده نسبت به تعداد حدودی این خودرو ها و میانگین هزینه خودرو ها برای تعویض قطعات و با خسارات وارد شده به بدنه می توان در یافت که چه سرمایه ای قرار است از صنعت خودرو از دست برود.

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

آثار مخرب توقیف خودروها در گمرک

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است