Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید:

مقایسه دو شاسی بلند پر فروش آلمانی

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۱۲:۳۰ | کد خبر: CP- ۹۷۵۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
آئودی و ب ام و همواره در تولید خودروهای با کیفیت و قدرتمند رقابتی تنگاتنگ داشته اند. در این مطلب می کوشیم قیاسی منصفانه بین دو شاسی بلند پر آوازه از این دو خودروساز مطرح داشته باشیم. آئودی Q5 و ب ام و X4
به گزارش کارپرس، بی ام و، در بین خودروسازان آلمانی بهترین شاسی‌بلندهای کامپکت را تولید می‌کند و بی ام و X4 نیز یکی از بهترین خودروهای تولید شده توسط بی ام و است. در مقابل آئودی نیز سعی کرد با عرضه خودروهای با کیفیتی همچون آئودی Q5 هنر خود را در ساخت خودرو شاسی بلند کامپکت به رخ رقیبان بکشد. در این بین ما سعی می‌کنیم مقایسه منصفانه‌ای بین دو خودرو از بهترین شاسی بلندهای بازار داشته باشیم. از آنجایی که مدل‌های جدید Q5 نتوانستند وارد ایران شوند ما این مقایسه را بین آئودی Q5 و بی ام و X4 مدل ۲۰۱۶ انجام داده‌ایم.

آئودی Q5 و بی ام و X4 هر دو جز خودروهای شاسی بلند کامپکت و لاکچری محسوب می‌شوند. هر دو خودرو تجربه رانندگی لذت بخشی دارند و گزینه‌های قابل توجهی هستند. در اینجا ما سعی می‌کنیم قضاوت را به شما بسپاریم و سعی کنیم تا حد امکان شناخت درستی از این خودروها به شما بدهیم.

car q5 11 15 1

زمانی که شما قصد خرید آئودی Q5 یا خرید بی ام و x4 را داشته باشید، با توجه به کلاس این خودروها قطعاً انتظار بهترین عملکرد و امکانات را از آن‌ها خواهید داشت. هر دوی این خودروها با توجه به مشخصات فنی خود شما را نا امید نخواهند کرد.

آئودی Q5 و بی ام و X4 هر دو به جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم ۴ چرخ متحرک مجهز شده‌اند. آئودی Q5 از یک موتور ۱۹۸۴ سی‌سی با قدرت ۲۲۵ اسب بخار با گشتاور ۳۵۰ نیوتون بر متر بهره می‌برد. شتاب این خودرو ۷.۱ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت است. وزن این خودرو ۱۸۳۰ کیلوگرم و ظرفیت باک آن ۷۵ لیتر است. درنهایت با توجه به این مشخصات مصرف سوخت ترکیبی آن در حدود ۷.۹ لیتر در صد کیلومتر است.

در مقابل بی ام و X4 به یک موتور با ظرفیت ۱۹۹۷ سی سی مجهز شده است که توانایی ۲۴۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۵۰ نیوتون بر متر را دارد. این خودرو نسبت به رقیب خود گشتاور برابری را در دور موتور پایین‌تر تولید می‌کند و به دلیل قدرت و حجم موتور بیشتر در شتاب‌گیری حدود ۰.۷ ثانیه سریع‌تر است. همچنین حد اکثر سرعت بی ام و X4 232 کیلومتر است. پس به طور کلی بی ام و X4 را خودروی چابک‌تر و سریع‌تری نسبت به آئودی Q5 است. وزن این خودرو ۱۷۷۰ کیلوگرم است که از رقیب خود سبک‌تر به نظر می‌رسد اما در عوض ظرفیت باک این خودرو ۶۷ لیتر است. در نهایت مصرف سوخت ترکیبی بی ام و X4 در حدود ۷.۴ لیتر است که از لحاظ اقتصادی شرایط بهتری نسبت به رقیب خود دارد.

car q5 11 15 2

در طراحی داخلی خودرو استفاده از چوب و چرم نمایی لاکچری به درون خودرو بخشیده و تعداد زیادی آپشن برای سر نشینان خودرو در نظر گرفته شده است. اگر بخواهیم به همه امکانات این خودرو اشاره کنیم نیاز به لیست بلند بالایی خواهیم داشت اما از مهم‌ترین امکانات این خودرو می‌توان به نمایشگر بزرگ، تنظیم برقی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی پیشرفته به همراه سیستم تشخیص صدا، تنظیم برقی صندلی‌ها مجهز به حافظه و گرمکن در جلو، سانروف، کروز کنترل، دوربین دید عقب، دید در شب، سیستم حفظ حرکت بین خطوط و تشخیص نقطه کور و چراغ‌های جلو اتوماتیک اشاره کرد.

car bmw 11 15 2

در داخل کابین با اینکه همه چی عالی است اما بر خلاف Q5 میزان استفاده از پلاستیک کمی بیشتر است و از ظاهر لوکس آن کاسته شده است. همچنین به دلیل طراحی شیب‌دار در صندلی‌های عقب فضای نشستن نسبت به Q5 کمتر خواهد بود. اما اگر از این مسائل چشم‌پوشی کنیم نوبت به امکانات این خودروی فوق‌العاده خواهد رسید که همچون رقیب خود کاملاً رضایت‌بخش است. صفحه نمایش ۸.۸ اینچی به همراه ۲۰ گیگ فضای داخلی، سیستم صوتی معروف و با کیفیت، تهویه اتوماتیک دوگانه، تنظیم برقی صندلی جلو به همراه گرم‌کن و سردکن، چراغ جلو عقب الهدی، کروز کنترل، سیستم هشدار خارج شدن از خطوط و سیستم کمک راننده تنها تعدادی از امکانات این خودرو است.

همانطور که مشاهده می‌کنید همه چی در هر دو خودرو فوق العاده است. از لحاظ ایمنی نیز هر دو خودرو موفق به کسب بالاترین امتیاز امنیت و ۵ ستاره امنیت شده‌اند.

car bmw 11 15 1

اگر قصد خرید آئودی Q5 را داشته باشید این خودرو با قیمت در حدود ۶۰۰ تا ۸۵۵ میلیون تومان در نسخه فول در دسترس خواهد بود. در مقابل خرید بی ام و X4 نیاز به بودجه بالاتر از ۶۰۰ میلیون تومان خواهد داشت. در انتها باید به این نکته اشاره کنیم که کلیه محصولات بی ام و در ایران توسط پرشیا خودرو وارد می‌شوند و دارای پشتیبانی بهتری از آئودی Q5 هستند.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مقایسه دو شاسی بلند پر فروش آلمانی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است