Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت خبر داد:

محصول جدید ایران خودرو برای انجام تست جاده ای به NAST چین می رود

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۱۳:۰۲ | کد خبر: CP- ۹۶۸۳ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
اشکان گلپایگانی گفت طبق مذاکرات صورت گرفته با شرکت NAST چین فرصتی برای صنعت خودروی ایران بوجود آمده است تا محصولات داخلی را در این آزمون محک زد، گفتنی است راه اندازی مرکز آزمون جاده ای در کشور نیازمند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
به گزارش کارپرس، مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت با بیان اینکه امکان انجام تست‌های ایمنی وعملکردی خودروهای داخلی در قراردادی جدید با طرف چینی فراهم شده است با انتقاد از عدم تخصیص بوجه بر ای ساخت مرکز آزمون جاده ایی ایران گفت: هم اکنون راه اندازی مرکز آزمون جاده ای کشور نیازمند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

اشکان گلپایگانی در نشست خبری افزود: بر اساس مذاکره انجام شده اولین خودرو ارسالی محصول جدید ایران خودرو خواهد بود که برای انجام تست به مرکز آزمون جاده ای NAST چین ارسال خواهد شد.

وی تصریح کرد: همکاری با این شرکت چینی فرصتی برای صنعت خودرو است تا با وجود تحریم ها و مسایلی از این دست که ارتباط با اروپایی ها را با مشکلات متعددی مواجه و حتی قطع کرده، عملیات مربوط به تست را به راحتی انجام دهند.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با بیان این که با توجه به عدم حمایت از راه اندازی مرکز آزمون جاده ای تاکنون نتیجه ملموسی از پروژه آزمون جاده ای به دست نیامده است، گفت: همکاری با شرکت NAST چین که سابقه ای 22 سال در زمینه تست خودرو دارد و صحت عملکرد آن نیز از سوی ادارات چین به تایید رسیده می تواند کمک خوبی برای صنعت خودرو باشد.

گلپایگانی با بیان این که در حال حاضر 17 برند خارجی و 70 برند چینی محصولات خود را در شرکت NAST چین تست می کنند، ادامه داد: این شرکت چینی صلاحیت انجام آزمون بر اساس 690 استاندارد در 77 زمینه را دارد و در عین دارای 1611 مجموعه ابزار و ماشین آلات مدرن بوده و در عین حال نیز 41 اختراع را به ثبت رسانده است.

وی با اشاره به آزمایشگاه های متعدد این مرکز تصریح کرد: آزمایشگاه های مرکز آزمون جاده ای، آزمون خودرو کامل، آزمون مونتاژ خودرو، آزمون تصادف و آزمایشگاه تجهیزات ایمنی از جمله آزمایشگاه های این مرکز تست خودرو است.
مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در تشریح موارد همکاری ISQI و NAST چین نیز گفت: تایید نوع خودرو (TA) یا هومولوگیشن برای خودروهای کامل و قطعات، تطابق تولید (COP)، صدور CCC و E-MARK و تبادل فناوری در زمینه فناوری آزمون و پیشرفت، استانداردها و مقررات و فرایند بازرسی COP از جمله موارد همکاری مشترک این دوشرکت است.

گلپایگانی یادآور شد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد تنها استاندارد E-MARK را می پذیرد در همین حال چینی ها معتقدند برای دریافت این استاندارد باید هزینه ای به کشورهای اروپایی بپردازد که بر اساس مذاکرات انجام شده مقرر شد تا این مبلغ از سوی چینی ها در مرکز آزمون جاده ای ایران سرمایه گذاری شود. بنابراین براساس تفاهمی که با این شرکت داشتیم به محض لغو محدودیت‌ها و تحریم‌ها این شرکت از نظر مالی ، تجهیزات و تکنولوژی در کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی تاکید کرد: وضعیت تفاهم شده به قرارداد تبدیل شده و این امر یکی از ایده آل ترین شرایطی است که در 10 سال گذشته وجود داشته است چرا که فرصت ها به خوبی شناسایی شده اما همچنان محدودیت ها برای همکاری وجود دارد چرا که باید برای انتقال پول به دنبال تعریف راه میانبری باشیم.

به گفته مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در حال حاضر به دلیل محدویت های ناشی از تحریم ها، همکاری با اروپایی ها با هدف تست خودرو متوقف شده است در این شرایط نیاز به عزم ملی و حمایت ویژه با هدف راه اندازی مرکز آزمون جاده ای بیش از پیش احساس می شود.

گلپایگانی در خصوص تاخیر 14 ساله در راه اندازی مرکز آزمون جاده ای گفت: این تاخیر به این دلیل بوده که هر زمان پروژه نیاز به حمایت دولت داشته، حمایتی از این سمت انجام نشده به طوری که هم اکنون راه اندازی مرکز آزمون جاده ای نیازمند هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: پروژه آزمون جاده ای برای ایران یک پروژه مهم و ملی است و باید برای آن بودجه ای در نظر گرفته شود بر این اساس عزمی فراتر از همکاری صنعت خودرو را می طلبد.

مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از برگزاری دوره های آموزشی برای ایرانی ها در چین خبر داد و افزود: در بخشی از این تفاهم نامه آموزش نیروهای ایرانی آمده است و بر همین اساس ماه آینده نخستین گروه از کارشناسان این شرکت جهت آموزش در حوزه آلایندگی‌های خودروهای سواری و موتور سیکلت به این کشور اعزام خواهند شد ضمن اینکه چینی ها درخواست برگزاری یک سمینار برای شرکت های خودرویی و شرکت های بازرسی کیفیت خود جهت آشنایی با استانداردهای 85 گانه ایران را دارند چرا که برخی از استانداردها همچون خدمات پس از فروش به ایران اختصاص دارد و آنها با توجه به همکاری که در حوزه خودرو با ایران دارند جهت آشنایی با این استاندارد درخواست چنین سمیناری را داشتند.



منبع: عصرایران

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

محصول جدید ایران خودرو برای انجام تست جاده ای به NAST چین می رود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است