Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نیم نگاه؛

رانا، برلیانس یا ام وی ام!؟

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۸:۳۵ | کد خبر: CP- ۹۴۸۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
سمند، اولین تجربه مدیران ایران خودرو در زمینه تولید خودروی ملی بود که به خوبی از پس آن برآمدند. بعد از آن، نوبت به رانا رسید. مهندسان و طراحان خودرو که حالا حسابی حرفه‌ای شده بودند، از رانایی رونمایی کردند که از آماج انتقادها مصون نماند. مدیران ایران خودرو اما انتقادپذیر بودند و در جهت اعمال پیشنهادات عمل کردند.
به گزارش کارپرس، نتیجه این شد: موتور قوی با صدایی کمتر از سایر خودروهای داخلی، ترمز نرم و پرقدرت، طول عمر گارانتی بیشتر و کسب سه ستاره از سازمان بازرسی. فروش رانا به رغم تازه‌وارد بودن این روزها در میان آمار خرید و فروش خودرو، رقم خوبی را به خود اختصاص داده است. اما این خودرو هم‌رده با کدام خودروهای خارجی است؟

برلیانس

برلیانس خودرویی چینی است که از سال 1394 طراحی و همزمان توسط نمایندگی رسمی این برند یعنی پارس خودرو به بازار خرید و فروش خودرو در ایران وارد شد. موتور این خودرو مانند رانا 4 سیلندر 16 سوپاپه اما حجم آن کمتر است. موتور رانا 1600 سی سی و موتور برلیانس 1498 سی سی عنوان می‌شود. این تنها تفاوت میان این دو خودرو نیست، حداکثر قدرت رانا 108 اسب بخار و حداکثر قدرت برلیانس 106 اسب بخار است. همچنین به دلیل سبک‌تر بودن رانا، این خودرو حداکثر سرعت بیشتری ( 189 کیلومتر در ساعت) نسبت به برلیانس ( 170 کیلومتر در ساعت)  دارد.

رانا را از نظر تجهیزات فنی و قیمت فروش با برلیانس اچ 230 مقایسه می‌کنند، اما باید گفت ایران خودرو از نظر ترمز دیسکی جلو و عقب و سنسور دنده عقب، یک گام از پارس خودرو جلوتر است. همچنین در بازار، قیمت فروش رانا از برلیانس کمتر است. مثلا در سایت دیوار برلیانس اچ 230 صفر کیلومتر و پلاک شده با رینگ اسپرت به قیمت 49 میلیون و 700 هزار تومان به فروش می‌رسد. اما در همین سایت رانا ال ایکس صفر کیلومتر، 42 میلیون و 800 هزار تومان آگهی شده است.

ام وی ام 315

ام وی ام 315، خودروی خوش ظاهر چینی است که چند سالیست در جاده‌های ایران خودنمایی می‌کند. کمپانی چری در چین که نماینده رسمی آن در ایران مدیران خودرو است، در سال 2008 از ام وی 315 رونمایی کرد. این خودرو تقریبا با رانا قیمتی برابر، البته کمی بیشتر دارد. موتور هر دو خودرو یکسان، اما حجم موتور ام وی 315 با عدد 1497 سی سی از رانا کمتر است.

حداکثر قدرت ام وی ام 315 یک واحد از رانا بیشتر توصیف می‌شود، در عین حال حداکثر سرعت آن در رقم 160 کیلومتر در ساعت از رانا کمتر است. همچنین تجهیزات رانا به مراتب از ام وی ام 315 بیشتر است، تجهیزاتی از قبیل قفل مرکزی با ریموت کنترل، آینه آرایش روی آفتابگیر، سیستم عیب‌یابی هوشمند، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع و ایموبیلایزر. آگهی فروش ام وی ام 315 در سایت دیوار موجود است که از آن‌ها می‌توان حدود قیمت این خودرو را در بازار متوجه شد.

مثلا در این سایت یک ام وی ام 315 مدل سال 1395 با 75 هزار کیلومتر قدرت 44 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است، حدود دو میلیون تومان گران‌تر از قیمت فروش رانا صفر کیلومتر! در آگهی دیگری در سایت دیوار، ام وی ام 315 مدل 1396 با 16 هزار کیلومتر قدرت به همراه گارانتی دو ساله به قیمت 46 میلیون تومان به فروش می‌رسد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رانا، برلیانس یا ام وی ام!؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است