Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بعد از افزایش قیمت خودرو صورت گرفت:

سهامداران خودرویی متمایل برای فروش سهام

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۹:۵۲ | کد خبر: CP- ۹۴۵۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
تاثیر افزایش قیمت‌های خودرو در رشد سهم‌های این گروه چندان دوام نیاورد و فقط پس از یک روز از انتشار این خبر، سهامداران برای فروش سهم‌های خودرویی در صف ایستادند. از سوی دیگر علیرغم تاثیر بسزای خودرویی‌ها در کاهش نماگرهای بازار سرمایه، شاخص کل توانست به روند صعودی بازگردد و نیمه کانال ۱۶۴ واحدی را پشت سر بگذارد.
به گزارش کارپرس، تا روز گذشته بیش از یک هفته کاری بود که نماگر اصلی بورس تهران روند رشد را دنبال می کرد اما دیروز فعالان بازار سهام بیشتر به سمت خرید سهم های کوچک پیش رفتند و در شرکت های بزرگتر کفه عرضه سنگینی کرد؛ این موضوعات سبب شد که شاخص هم وزن بر خلاف شاخص اصلی رشد کند.

اما در کنار افزایش تقاضا در گروه های کوچک گروه خودرویی ها نیز یک دست رشد قیمت را تجربه کردند این رشد در حالی اتفاق افتاد که قیمت کارخانه ای خودروها رسما افزایش یافت و درآمد این شرکت ها رشد کرد اما بسیاری از کارشناسان معتقدند این افزایش رشد به دلیل ساختار غیر رقابتی و هزینه های فزاینده خودروسازان نسبت به دیگر شرکت ها چندان پایدار نیست.

کما این که امروز قیمت سهم های خودرویی در چرخشی ۱۸۰ درجه با افت فزاینده ای مواجه شد و سهامداران تعدادی از سهم‌ها و مخصوصا سهم‌های شاخص ساز این گروه برای فروش سهم خود در صف ایستادند و این موضوع کفه عرضه را به شدت نسبت به کفه تقاضا سنگین کرد و باعث شد خودرویی‌ها در سومین روز کاری این هفته سعی در کاهش شاخص های بازار سرمایه داشته باشند.

در عین حال همان گونه که گفته شد نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات در کنار برخی از نمادهای معدنی و پتروشیمی به کاهش شاخص‌های بازار سرمایه دامن زدند. از جمله این نمادها می توان به نماد شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر، ایران خودرو، سایپا، پتروشیمی پارس و پتروشیمی مبین اشاره کرد که هر یک از آنها به ترتیب ۷۸، ۶۷، ۶۰، ۵۹  و ۴۸ واحد تاثیر کاهنده روی دماسنج‌های بازار داشتند.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سهامداران خودرویی متمایل برای فروش سهام

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است