Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی:

خصوصی سازی غیر اصولی قطب های خودروسازی کشور مشکل ساز شده است

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۸:۱۵ | کد خبر: CP- ۹۴۴۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد خصوصی سازی غیر اصولی دو قطب خودرو سازی کشور مشکلات صنعت خودرو را دو چندان کرد.
به گزارش کار پرس، کاظم جلالی به اشاره به ضرورت حل مشکلات صنعت خودروسازی، گفت: خصوصی‌سازی ایران خودرو و سایپا به نوعی اصولی نبوده؛ چراکه نه تنها از مشکلات خودروسازان کم نکرد بلکه به مشکلات آنها دامن زد.

وی به خانه ملت گفت: بحث‌هایی که در مورد خودروسازی مطرح است به دو دسته تقسیم می‌شود؛ نخست آنکه باید دید چگونه مشکلات فعلی خودروسازان حل می‌شود و دوم آنکه مشکلات خودروسازی چیست و چه اقداماتی باید برای حل این مشکلات صورت گیرد؛ که البته دومین مبحث اساسی‌تر و مهم‌تر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در حال حاضر هر دو شرکت خودروسازی اصلی کشور دچار مشکلات بسیاری هستند.

وی تاکید کرد: خودروسازان برای حل مشکلاتی مانند بدهی‌ها، موضوع اتکای شرکت‌های قطعه‌سازی به کارخانه‌های خودروسازی و مسائل مربوط به نیروی انسانی شاغل در این صنعت نیاز به پکیج خاص دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه ضعف در تولید خودرو از لحاظ ایمنی به کشته و مجروح شدن مردم منجر می شود، ادامه داد: باید برای صنعت خودروسازی استراتژی صنعتی داشته باشیم تا از این طریق مشخص شود چه خودروهایی در داخل تولید شود همچنین باید بررسی شود پیشرفت این صنعت به چه اقدامات اساسی نیاز دارد.

منبع: ایلنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خصوصی سازی غیر اصولی قطب های خودروسازی کشور مشکل ساز شده است

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است