آمار ها نشان می دهد:

مشتریان چقدر به خدمات پس از فروش خودروسازان وفادارند؟!

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۰۸:۱۲ | کد خبر: CP- ۹۴۲۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گزارشی میزان وفاداری مشتریان در استفاده از شبکه خدمات پس از فروش برندهای مختلف خودرویی داخلی و خارجی فعال در ایران را بررسی کرده است.
به گزارش کارپرس، شاخص خالص ترویج‌کنندگان (Net Promoter Score) یا به ‌اختصار NPS، ابزاری برای سنجش میزان طرفداری و وفاداری مشتریان است. همچنین این شاخصی برای اندازه‌گیری تجربه مشتری در خرید و استفاده از آن برند و در نتیجه پیش‌بینی رشد کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران میزان وفاداری مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش شرکتها و برندهای مختلف خودرویی در ایران را با استفاده از شاخص NPS بررسی کرده است.

در این ارزیابی مشخص شد خودروهای ژاپنی دارای بیشترین درصد وفاداری مشتری به میزان ۱۷.۶ درصد هستند. پس از آن خودروهای فرانسوی به میزان ۱۲.۴ درصد، خودروهای آلمانی به میزان ۱۲.۲ درصد، خودروهای ایرانی به میزان ۱۱ درصد، خودروهای کره‌ای به میزان ۵.۲ درصد، خودروهای سوئدی به میزان ۲.۵ درصد، خودروهای چینی به میزان منفی ۰.۲ درصد و خودروهای ایتالیایی به میزان منفی ۲۵.۴ درصد قرار دارند.

در میان خودروسازان داخلی نیز ایران خودرو ۱۶.۷ درصد، سایپا ۷.۵ درصد و بهمن ۳.۹ درصد از شاخص وفاداری مشتریان به شبکه خدمات پس از فروش خودرو در ایران را کسب کرده‌اند که نشان می‌دهد خدمات پس از فروش ایران‌خودرو (ایساکو) رتبه اول را در میان خودروسازان ایرانی در این حوزه کسب کرده است.

خودروهای ایتالیایی موجود در ایران نیز منفی ۲۵.۴ درصد شاخص وفادارای مشتریان در مراجعه به شبکه نمایندگی‌های خدمات پس از فروش را کسب کرده‌اند که در این مورد شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران توضیح داده که تعداد خودروهای ساخت کشور ایتالیا در ایران (فقط برند آلفا رومئو) بسیار کم­تر از سایر برندهای موجود در بازار خودر ایران است و به همین دلیل عدد NPS آن قابل استناد نیست.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مشتریان چقدر به خدمات پس از فروش خودروسازان وفادارند؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است