Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ملکی خبر داد:

تعیین وضعیت خریداران بلاتکلیف خودرو تا چند روز آینده

شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۹:۴۲ | کد خبر: CP- ۹۳۰۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه عدم تحویل به موقع قطعه، نبود نقدینگی و... باعث کاهش تولیدات شرکت‌های خودروسازی شده است، گفت: وضعیت خریداران بلاتکلیف خودرو در روزهای آینده مشخص خواهد شد.
به گزارش کارپرس، ولی ملکی درباره اعتراضات مردم مبنی بر افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده، گفت: در صورتی که در قرارداد فی مابین طرفین عبارت "به قیمت روز" قید شده باشد خودروسازان باید قیمت خودرو را در زمان تحویل مبنا قرار دهند و پس از محاسبه‌ بهره مبلغ واریزی هنگام ثبت نام، باقی قیمت خودرو از خریداران اخذ شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر شرکت‌های خودروسازی خودرو داشته باشند اما در موعد مقرر به خریدارن تحویل ندهند تخلف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در صورتی که در قرارداد پیش فروش خودرو عبارت "به قیمت روز" درج نشده باشد شرکت های خودروساز نمی‌توانند قیمت را افزایش دهند.

عدم تحویل خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: اگر در قرارداد عبارت "قیمت به روز" قید شده باشد منظور قیمت خودرو در زمان تحویل است به طور مثال اگر موعد تحویل آبان ماه باشد اما تاکنون خودرو به خریدار تحویل داده نشده باشد قیمت خودرو باید براساس آبان ماه محاسبه شود.

علل کاهش تولیدات شرکت‌های خودروسازی

وی با اشاره به کاهش تولیدات شرکت‌های خودروسازی در ماه‌های اخیر، بیان کرد: عدم تحویل به موقع قطعه، نبود نقدینگی، افزایش نرخ ارز، مشکلات ثبت سفارش و... دست به دست هم داد و باعث کاهش تولید خودروسازان یا تاخیر در تحویل محصولات شد. از آنجایی که واردات برخی محصولات به صفر رسید تولید نیز کاهش محسوسی پیدا کرد.

تعیین تکلیف وضعیت خریداران بلاتکلیف خودرو در روزهای آینده

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره خبرهایی مبنی بر اینکه در غالب ابلاغیه جدید همراه با افزایش قیمت‌ها تکلیف خریداران بلاتکلیف خودرو نیز مشخص می‌شود، توضیح داد: نباید براساس حدس و گمان صحبت کرد در روزهای آینده این موضوع از کانال‌های رسمی و با دقت مشخص خواهد شد.

در جدیدترین اخبار گویا قرار است در غالب ابلاغیه اعمال افزایش قیمت‌ها تکلیف خریداران بلاتکلیف خودرو هم مشخص شود به نحوی که آن دسته از خریدارانی که زمان تحویل خودروهای آنها در بخش خودروهای پر تیراژ قبل از شهریورماه 97 هست تحویل خودروهای آنها با قیمت های قبلی انجام خواهد شد اما آن دسته از خریداری که تحویل خودروهای آنها بعد از شهریور ماه97 است محصولات خود را با قیمت‌ها جدید و البته ضمن محاسبه سود تأخیر و مشارکت تحویل می‌گیرند.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تعیین وضعیت خریداران بلاتکلیف خودرو تا چند روز آینده

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است