Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
انتقاد دبیر انجمن خودروسازان ایران؛

باید جلوی واردات اتوبوس دست دوم به کشور را گرفت

سه شنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ - ۰۹:۱۹ | کد خبر: CP- ۹۲۵۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
دبیر انجمن خودروسازان ایران از احتمال واردات اتوبوس‌های دست دوم از سوی شرکت اتوبوسرانی خبر داده و این کار را در شرایط فعلی "خیانت به کشور خواند".
به گزارش کارپرس، احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اخیرا از برنامه این شرکت برای واردات اتوبوس دست دوم به علت ناتوانی در خرید اتوبوس‌های نو، خبر داده است.

وی با اشاره به وجود ۱۰ شرکت اتوبوس‌ساز در کشور با ظرفیت تولید بالغ بر ۴۵ هزار دستگاه در سال، اظهار کرد: در شرایطی که تمام کارخانه‌های اتوبوس‌سازی زیر ظرفیت کار می‌کنند و بعضی از آن‌ها در شرف تعطیل شدن هستند، واردات اتوبوس‌های دست دوم خارجی، خیانت به کشور است.

 نعمت‌بخش با بیان اینکه بخش‌های مختلف کشور در شرایط تحریم باید به یکدیگر کمک کنند، گفت: اگر استفاده از اتوبوس‌های دست دوم اقتصادی بود کشورهای مبداء خودشان از آن‌ها استفاده می‌کردند.

وی افزود: این اتوبوس‌ها استاندرهای لازم برای ورود به کشور را ندارند و خرید آن‌ها منجر به وابستگی و مصرف ارز برای تعویض قطعات مستعمل خواهد شد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران همچنین با بیان اینکه طبق قانون حداکثر استفاده از توان تولید داخل، شرکت اتوبوسرانی حق واردات اتوبوس دست دوم را ندارد، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ثبت سفارش واردات اتوبوس‌های دست دوم را متوقف خواهد کرد



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

باید جلوی واردات اتوبوس دست دوم به کشور را گرفت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است