Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تجربه؛

چگونه یک خودروی ام جی دنده ای بخریم؟!

دوشنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۰۳ - ۰۸:۵۵ | کد خبر: CP- ۹۱۴۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
ماشین ام جی کمتر از دوسال است که در ایران مونتاژ و عرضه می‌شود اما در همین مدت کم تبدیل به گزینه خیلی از رانندگان شده.
به گزارش کارپرس، ام جی به دوصورت دنده‌ای و اتومات در کشور عرضه می‌شود که هر کدام از این مدل‌ها مشخصات خاص خود را دارند. اما برای خرید ام جی صفر دنده‌ای خوب است نکاتی را بدانیم.

برند ام جی امروزه در مالکیت کشور چین است اما روزگاری متعلق به انگلستان بود و نامش مخفف گاراژ موریس است. برندی که نزدیک به صدسال قدمت دارد و حالا در ایران رفته‌رفته شناخته‌تر می‌شود. چون چندسالی هم هست که خط تولید آن فعال‌تر عمل میکند و شرکت چینی موفق شده تولید ماشین را ظرف کمتر از ده سال از 9 هزار دستگاه به نزدیک صدهزار دستگاه برساند.

در ایران مدل ۳۶۰ ام جی مونتاژ می‌شود که عمده این مونتاژها در شهر تبریز انجام می‌گیرد. یکی از نقطه قوت‌های ام جی ۳۶۰ طراحی آن است که خریداران را راضی نگه می‌دارد. طراحی بدنه آن به استانداردهای جهانی نزدیک است و می‌توان حدس زد که در دیزاین آن از خودروهای ژاپنی الگوبرداری شده است. شکل بدنه تا حدی تویوتا کمری را تداعی می‌کند.

جعبه دنده دستی این ماشین پنج سرعته است و شتاب آن چیزی بین ۱۱.۵ تا ۱۲.۵ ثانیه در سرعت ۱۰۰ کیلومتر است و ماشین تا ۱۸۰ کیلومتر سرعت می‌گیرد و در هر ۱۰۰ کیلومتر شش و نیم لیتر بنزین مصرف می‌کند که این مقدار در ترافیک شهری به هشت و نیم لیتر می‌رسد.

از ویژگی‌های رفاهی که در خرید ام جی صفر دنده‌ای باید به آن دقت داشت می‌توان به سیستم تهویه دستی، شیشه‌ بالابرهای برقی برای تمام پنجره‌ها، آینه جانبی دارای چراغ راهنما، تنظیم برقی آینه‌ها، گرم کن شیشه عقب، تنظیم دستی صندلی‌ها و چراغ‌های هالوژن اشاره کرد که می‌توان تنظیم ارتفاع آن را به میزان دلخواه انجام داد.

ام جی موفق شده 5 ستاره ایمنی را از بنیاد تست تصادفات چین دریافت کند و از جمله عواملی که ایمنی ماشین را بالا می‌برند می‌توان از سیستم ضدسرقت، سنسور و دوربین پارک عقب، هشداردهنده افزایش سرعت، قفل مرکزی از راه دور، ترمز ای بی اس، سیستم ترمز کمکی در حرکت‌های مارپیچ و قفل ایزوفیکس صندلی‌های عقب نام برد.

این ماشین اگرچه چینی است اما شاید بتوان گفت از خیلی از خودروهای تولید داخل کیفیت به مراتب بهتری دارد. صندلی‌های ام جی 360 برای یک سفر طولانی کاملا مناسبند و صندوق بزرگ آن در کنار این امکان که می‌شود صندلی‌های عقب را خواباند، این ماشین را تبدیل به یک ماشین سفری قابل قبول می‌کند اما در عین حال نمی‌توان این خودرو را قابل رقابت با مشابه‌های کره‌ای آن دانست. فقط فاکتور قیمت پایین‌تر این خودروست که خریدار را ترغیب می‌کند که به جای ماشین کره‌ای و فرانسوی، ماشینی چینی خریداری کند.

در سایت دیوار قیمت ام جی صفر دنده‌ای از 56 میلیون تومان تا 110 میلیون تومان در نوسان است اما برای خرید نوع اتومات آن حداقل باید 50 میلیون تومان روی این قیمت‌ها گذاشت. با دانستن این نکات و اینکه چه انتظاری از یک ماشین داریم، می‌توان در خرید ام جی صفر دنده‌ای موفق‌تر عمل کرد.



منبع: اقتصاد آنلاین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چگونه یک خودروی ام جی دنده ای بخریم؟!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است