Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
علینقی گلایه کرد:

برخی بدنبال زمین زدن بخش خصوصی هستند!

یکشنبه | ۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۷:۴۱ | کد خبر: CP- ۹۱۳۶ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
مدیرعامل هلدینگ داتیس با گلایه از برخی ارتباطات ناسالم در فضای کسب‌و‌کار خودرویی گفت: تعدادی از مسوولان اتحادیه‌های نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو از جایگاه قانونی خود سوء استفاده می‌کنند.
به گزارش کارپرس، میلاد علینقی با اشاره به اینکه دست‌اندرکاران بازار خودرو مطلعند که بخشی از خودروهای وارد شده به کشور در گمرک‌های کشور مدت‌هاست متوقف مانده‌اند و اجازه ترخیص به آنها داده نشد و بخشی دیگر نیز به‌دلیل ممنوعیت‌های ایجاد شده حتی اجازه ثبت‌سفارش و واردات پیدا نکردند، گفت: همه چیز از جایی شروع شد که واردات خودروهای خارجی به کشور توسط دولت ممنوع شد و پیش‌فروش‌هایی که پیش از اجرای این ممنوعیت توسط شرکت‌های واردکننده و نمایندگی‌های شرکت‌های خودروسازی خارجی انجام شده بود به حالت تعلیق در آمد.
 
مدیرعامل هلدینگ داتیس به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ و فعال در زمینه واردات خودروهای خارجی و ارائه خدمات پس از فروش افزود: متاسفانه برخی فعالان بازار، با تخریب شرکت‌های فعال در زمینه واردات خودرو،‌ با استناد به بهانه‌های واهی و بدون هر گونه پشتوانه حقوقی اقدام به تخریب حیثیت افراد حقیقی و حقوقی فعال در این صنف می‌کنند.

علینقی می‌گوید: متاسفانه در برخی موارد افراد بدون در اختیار داشتن مستندات قانونی اقدام به پلمب واحد‌های صنفی خوشنام کردند. این در حالی است که سازمان حمایت هر گونه ارتباط با پرونده پلمب و تخریب وجهه شرکت‌ها را رد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در شرایطی که واردات خودرو به کشور ممنوع است چگونه می‌توان از واردکنندگان و فعالان اقتصادی انتظار داشت تا خودرو به مشتری تحویل دهند، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌های سودجو نیز با همکاری این افراد اقدام به تخریب فضای کسب‌و‌کار کرده‌اند که جا دارد مسوولان قضایی با برخورد بجا و مقتضی با این افراد زمینه چنین رفتارهایی را در کشور از بین ببرند.

 این فعال بخش خودرو گفت: متاسفانه به‌دلیل عدم‌نظارت بر عملکرد برخی دستگاه‌ها، شاهد خودتحریمی و رفتارهای مغرضانه‌ای هستیم که چند برابر تحریم‌های خارجی بر اقتصاد ایران تاثیر گذاشته است. علینقی با اشاره به بسته شدن شوروم شرکت داتیس خودرو تصریح کرد: متاسفانه شواهد و قرائن نشان از آن دارد که این اتفاق در جهت زمین زدن بخش خصوصی پاک و سالم است.

وی ضمن تاکید بر اینکه فعالیت داتیس خودرو، کاملا طبق قانون و با مجوزهای رسمی است، گفت: این شرکت جزو معدود شرکت‌هایی بود که در موضوع ثبت‌سفارش‌های غیرقانونی هیچ‌گاه خلاف قانون عمل نکرد؛ چراکه اساس این شرکت فعالیت سالم اقتصادی است.

 
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

برخی بدنبال زمین زدن بخش خصوصی هستند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است