Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
نیم نگاه؛

وعده های خودرویی وزیر صمت پیش از رای اعتماد مجلس

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۲:۳۴ | کد خبر: CP- ۸۴۷۹ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
برنامه‌های تحول‌آمیز در حوزه صنعت خودرو در جهت تولید خودروی با کیفیت، مبارزه با فساد سازمان یافته و تامین کالاهای اساسی از طریق ذخیره‌سازی، از مهمترین وعده‌هایی بود که وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت پیش از کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی بر زبان آورد.
به گزارش کارپرس، رضا رحمانی در جلسه کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با مسائل مختلفی صحبت کرد، موضوعاتی که در سه سال باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم به عنوان مطالبه جدی بخش صنعتی، معدنی و تجاری کشور مطرح خواهد بود و طی مدت پیش رو باید نسبت به روند تحقق آن پاسخگو بود.

نقد نمایندگان مخالف به برنامه پیشنهادی رحمانی

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با رای اعتماد به رضا رحمانی اظهار کرد که در برنامه ارائه شده توسط وی، هیچ ارتباط معناداری بین بودجه‌های سالانه دولت و مقدار عملیاتی شدن برنامه ارائه شده با توجه به بودجه‌های سال‌های پیش رو دیده نمی‌شود و هدف‌گذاری بسیار فراتر از بودجه سنواتی است.

احمد بیگدلی، عضو فراکسیون امید هم به عنوان مخالفی دیگر در مورد رای اعتماد به رحمانی با بیان این‌که نظام قیمت‌گذاری فعلی مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده و باعث گران‌فروشی شده است، اظهار کرد که رحمانی برای کنترل این وضعیت هیچ برنامه‌ای ندارد و از وی می‌خواهیم که اگر مجلس به او اعتماد کرد اصلاحات اساسی به نفع مردم و ایران اسلامی انجام دهد.

اما رحمانی با تشریح برنامه‌هایش در حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به این‌که نقد، بخشی از سخنان نمایندگان مخالف در خصوص برنامه پیشنهادی ارائه شده بود و طبیعتا این برنامه ناقص است، بیان کرد که در برنامه‌هایش برای راهبری بخش صنعت ۵۷ برنامه عملیاتی پیش‌بینی شده است؛ برای حوزه معدن ۲۹، بازار و تجارت و بازرگانی نیز ۴۰ برنامه راهبردی تعریف شده است و یکی از برنامه‌هایش ایجاد رابطه سازنده و نزدیک با مجلس شورای اسلامی است.

وعده برنامه‌های متناسب با شرایط دوره تحریم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس خاطرنشان کرد که  در صورت کسب رای اعتماد برنامه‌های خوبی برای تعامل با صحن علنی و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی دارد و روش‌ها و برنامه‌های مختلفی متناسب با شرایط جدید، دوره تحریم، اصول اقتصاد مقاومتی تعریف شده است.

تثبیت اشتغال است مهمترین برنامه تعریف شده برای رحمانی

رحمانی در تشریح برنامه‌های چهار بخش تولید و تثبیت اشتغال، صادرات، معدن و بازرگانی، اظهار کرد که مهمترین فعالیتی که برای خود واجب کرده است، تثبیت اشتغال است و به جای اتاق بحران، اتاق پیشگیری و درمان را با استفاده از توان مردم، بخش خصوصی، مجلس و بخش‌های مختلف دولت به وجود می‌آورد چرا که مردم از مسوولان توقع معجزه ندارند اما توقع پرهیز از تنش و اختلاف و تلاش برای بهبود شرایط به عنوان مسئله مورد نظر آن‌ها وجود است.

کیفی‌سازی و صادرات محور کردن تولید، از طریق نوسازی صنایع

وی در ادامه با اشاره به این‌که در حوزه تثبیت اشتغال، نوسازی و بازسازی صنایع و صنوف تولیدی با توان و برنامه مدون‌تر و محکم‌تری ادامه خواهد یافت، گفت که کیفی‌سازی و صادرات محور بودن تولیدات کارخانجات را از طریق نوسازی صنایع دنبال می‌کند.

تولید ۴۰ هزار واگن و ۲۰۲ هزار دستگاه کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس

وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در پروژه‌های ویژه در سال جاری معادل ۱۰ میلیارد دلار ساخت داخل آغاز شده است، یادآور شد، اقلامی که در سال‌های گذشته وارد می‌شد با برنامه‌های مدون داخلی‌سازی می‌شود و طی ۱۰ سال آینده ۴۰ هزار واگن را تولید خواهیم کرد و در سه سال آینده ۲۰۲ هزار دستگاه کشنده، اتوبوس و مینی‌بوس تولید می‌شود.

وعده تامین مواد اولیه با قیمت مناسب‌تر

رحمانی همچنین وعده داد، مواد اولیه‌ کارخانه‌هایی که کالاهای تولیدی آن‌ها با زندگی و کار مردم سر و کار دارد با قیمت مناسب‌تری در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

پیگیری تامین مالی واحدهای اقتصادی

وی با بیان این‌که تامین مالی واحدهای اقتصادی توسط وی دنبال خواهد شد، تاکید کرد که تولید نیاز به نقدینگی دارد تا سطح تولید حفظ شود.

پتروشیمی، خودرو و لوازم خانگی

اما یکی از اصلی‌ترین و مهمترین وعده‌های رحمانی که بطور حتم برای مردم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است صحبت‌های او در خصوص واردات ماشین‌آلات و فناوری‌ها بود که رحمانی اعلام کرد در این بخش برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است. وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد که برای پتروشیمی، خودرو و لوازم خانگی برنامه دارد و به ویژه در حوزه خودرو برنامه‌های تحول‌آمیز خواهد داشت و تولید خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب را دنبال می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه برنامه‌های اعلامی خود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد که مدیریت شرایط تحریم و رصد آثار تحریم را از طریق ستاد تحریم وزارتخانه دنبال می‌کند تا مقابله با آثار آن و استفاده از شرایط جدید را برنامه‌ریزی کند.

تامین کالاهای اساسی را از طریق ذخیره‌سازی

از دیگر برنامه‌های مهم اعلامی رحمانی، تامین کالاهای اساسی بود. وی بیان کرد که تامین کالاهای اساسی از طریق ذخیره‌سازی را دنبال می‌کند و قطعا با وزارت جهادکشاورزی هماهنگ خواهد بود و از شبکه اصناف و اتحادیه‌های صنفی نیز استفاده خواهد کرد و در نهایت نیز پروژه زنجیره تامین را برای سه سال آینده با ۵۵ برنامه عملیاتی به سرانجام خواهد رساند.

برنامه جدی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

رحمانی با تاکید بر این‌که طراحی و استقرار بخش تولید و بازرگانی کشور را دنبال می‌کند، گفت که در حوزه توسعه تجارت الکترونیک و استفاده از توانایی‌های بخش خصوصی برنامه‌های جدی دارد و در شرایط تحریم حتما لازم است از توان مردم و بخش خصوصی استفاده کرد.

وی در ادامه یادآور شد که پیشران اقتصاد کشور حتما باید صادرات باشد و کشورهای همسایه بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات دارند و سهم ما زیر ۵ درصد است که برای رسیدن آن به یک درصد، ۳۰ میلیارد دلار نیاز است که یک و نیم میلیون شغل ایجاد خواهد کرد و از ظرفیت کوله‌بران و ته‌لنجی‌ها نیز استفاده خواهد شد.

مبارزه با فساد؛ محور کاری وزیر صنعت، معدن و تجارت

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در ادامه تاکید کرد که مبارزه با فساد، محور کاریه وی خواهد بود و فساد سازمان یافته در حوزه کاری‌اش جایگاهی نخواهد داشت.

قول مساعد درباره به‌کارگیری زنان

فریده اولادقباد - رییس فراکسیون زنان مجلس - در جریان بررسی صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی با ارسال نامه‌ای به آنها با اشاره به برنامه دولت تدبیر و امید برای استفاده از ظرفیت ۳۰ درصدی برای زنان در پست‌های مدیریتی کلان، استفاده از توانمندی زنان در پست‌های مدیریتی در سطوح عالی و میانی را خواستار شد که هر چهار وزیر در پاسخ‌های کوتاهی نسبت به این موضوع قول مساعد دادند.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در پاسخ به نامه‌ رئیس فراکسیون زنان نوشت: مشی دولت و اینجانب قطعا شایسته‌سالاری است و در هر موقعیتی که بانوان محترم نیز وجود داشته باشند قاطعانه حمایت و حتما در انتصابات از وجودشان استفاده به عمل خواهد آمد.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

وعده های خودرویی وزیر صمت پیش از رای اعتماد مجلس

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است