Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
طی برنامه سوم توسعه شهر تهران؛

یک خط متروی جدید در تهران ساخته خواهد شد

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۷/۳۰ - ۰۷:۲۴ | کد خبر: CP- ۸۳۴۹ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، محسن پورسیدآقایی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری صنعت ریلی که در ساختمان معاونت و حمل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد، گفت: اولویت شهرداری تهران برای حل مشکل زیربنایی آلودگی هوا و ترافیک شهر برمبنای توسعه مترو است.
به گزارش سرویس دریافت خبر کارپرس، وی با تاکید بر اینکه توسعه خطوط مترو به عنوان یک ضرورت برای تهران مطرح است، عنوان کرد: 7 خط مترو در تهران ساخته شده است که دو خط آن هنوز به بهره برداری نرسیده است.
 
خطوط متروی تهران برای اینکه تمام شهر را تحت پوشش قرار دهند باید به 12 خط افزایش یابند، البته در برنامه سوم توسعه شهر تهران یک خط جدید مترو دیده شده است. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ضرورت اتکا به تولید داخل برای ساخت مترو تصریح کرد: واردات تجهیزات مورد نیاز مترو در شرایط فعلی مقدور نیست؛ یکی از دلایل این امر محدود بودن منابع ارزی و دیگری رفتار سینوسی کشورهای توسعه یافته با ایران است.
 
به همین دلیل تامین تجهیزات با اتکا به کشورهای دیگر امکان پذیر نیست و باید به کمک دانش و توانایی داخلی پیش برویم. پورسیدآقایی با با اشاره به اینکه تولید تجهیزات مورد نیاز مترو در داخل موجب صرفه جویی اقتصادی می شود، گفت: با این نگاه در ساخت مترو چند گلوگاه بیشتر باقی نمی ماند که با امضای این تفاهم نامه رفع می شود.
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه سیویل مترو کاملاً به خودکفایی رسیده ایم، عنوان کرد: در زمینه تجهیزات نیز بخشی از نیاز در کشور تهیه شده و بخشی دیگر از خارج وارد می شود، چنانچه عملیات ساختمانی در خط 6 و 7 مترو با سرعت خوب تکمیل شد، اما دلیل عدم بهره برداری از این دو خط حوزه تجهیزات بود که به واسطه وابستگی تکنولوژی و موضوع مالی به تاخیر افتاده است.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: سعی کردیم تجهیزات باقی مانده برای تکمیل دو خط 6 و 7 را با اتکا به تولید داخل تامین کنیم و با امضای این تفاهم نامه دیگر نیازی به واردات تجهیزات مورد نیاز از خارج نخواهیم داشت و به راحی می توانیم تجهیزات خود را تامین کنیم. وی راه برون رفت از وضعیت اقتصادی کشور را تکیه بر توان داخلی دانست و تصریح کرد: باید سعی کنیم به سمت صادرات برویم که در این زمینه نیز راه صادرات از درون کشور است و باید ابتدا تولیدات خود را در داخل بالفعل کرده و برپایه این دانش نسبت به صادرات اقدام کنیم.
 
پورسیدآقایی در پایان علت انتخاب جهاد دانشگاهی برای انعقاد این تفاهم نامه را توان و ظرفیت تکنولوژی این نهاد عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با ثبات مدیریتی و توانمندی های بسیار از مزایای مناسبی برخوردار است و می تواند این تجهیزات را با کیفیت قابل قبول در اختیار مترو قرار دهد. پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران تاکید کرد برخورد جدی با خودروهای آلاینده در فاز دوم طرح کاهش/ کنترل آلایندگی خودروهای دولتی شهرنوشت: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از برخورد جدی با خودروهای آلاینده در فاز دوم طرح کاهش خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، محسن پورسیدآقایی در حاشیه انعقاد تفاهم نامه صنعت ریلی کشور با تاکید بر اینکه طرح LEZ از اول آبان ماه به صورت جدی در شهر اجرا می شود، اظهار کرد: مقدمات اجرای این طرح انجام شده است و تمام سامانه های اتوبوسرانی از جمله سرویس ادارات سازمان هایی چون شهرداری و صدا و سیما به صورت مرتب با ماشین های اندازه گیری کنترل می شوند، حتی خودروهایی که دارای معاینه فنی هستند از نظر ضریب انتشار دود آزمایش می شوند و در صورتی که میزان آلایندگی آن ها بیش تر از حد مجاز باشد برگه معاینه فنی باطل می شود.
 
در این صورت فرد باید برای اخذ مجدد معاینه فنی مراجعه کند. وی با اشاره به جدیت پلیس برای اجرای طرح LEZ عنوان کرد: پلیس از اول آبان ماه با خودروهای دودزا برخورد خواهد کرد و مردم نتایج مثبت آن را مانند طرح ترافیک مشاهده خواهند کرد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهرداری با اجرای طرح کاهش به دنبال افزایش درآمد نیست، عنوان کرد: چنان چه در تمام گزارش های دانشگاهی نشان داده شد طرح ترافیک جدید باعث کاهش ترافیک شهر مخصوصاً کاهش 30 درصدی در اول مهرماه شد، این طرح نیز با هدف کاهش آلودگی هوای شهر اجرا می شود.
 
وی با اشاره به نتایج نظرسنجی «ایسپا» که به زودی منتشر خواد شد، خاطرنشان کرد: براساس این نظرسنجی 68 درصد مردم نسبت به اجرای طرح جدید ترافیک ابراز رضایت مندی کرده اند و بر کاهش ترافیک هسته مرکزی شهر اذعان داشته اند. پورسیدآقایی در مورد زیرساخت های اجرای فاز دوم طرح کاهش گفت: از 43 سامانه ای که باید برای این طرح نصب شود، 23 سامانه تاکنون نصب شده است و باقی آن نیز تا هفته آینده نصب خواهد شد.
 
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه تمام خودروهای دودزا در این طرح کنترل می شوند، عنوان کرد: خودروهای دولتی نیز مشمول اجرای این طرح می شوند و در صورت ایجاد آلایندگی با آن ها برخورد خواهد شد. شهروندان نیز می توانند مواردی را که مشاهده می کنند به سامانه 1888 گزارش داده تا موضوع پیگیری شود.
 
مدیرعامل شرکت مترو تهران تاکید کرد اتکا به ظرفیت داخلی برای کاهش وابستگی به واردات تجهیزات شهرنوشت: مدیرعامل شرکت مترو تهران با تاکید بر لزوم افزایش زمینه همکاری برای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو گفت: با اتکا به ظرفیت داخلی به‌تدریج می‌توانیم وابستگی‌های صنعت مترو را به واردات کاهش دهیم. به گزارش شهرنوشت، علی امام در مراسم امضای تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی و شرکت مترو با ابراز خرسندی از این امر گفت: این تفاهم‌نامه به منظور تامین قطعات و تجهیزات مترو منعقد شد تا با توجه به ظرفیت، تجهیزات مورد نیاز با تکیه بر ظرفیت داخلی تامین شود.
 
وی با تاکید بر اینکه مدیریت جدید شهری، اتکا به توان داخلی را در دستور کار قرار داده و جهاد دانشگاهی برای تامین و ساخت تجهیزات و قطعات مترو اعلام آمادگی کرد، افزود: مطمئناً در مقابل این تفاهم‌نامه تعهد داریم که در آینده نشان دهیم این همکاری تنها روی کاغذ باقی نخواهد بود و با همدلی میان جهاد کشاورزی و شرکت واگن سازی این مهم را در عمل محقق می کنیم و نیاز به تجهیزات خارجی را با کمک جهاد کشاورزی و شرکت های داخلی به حداقل می رسانیم.
 
مدیرعامل شرکت مترو تهران با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران موجب شد که استفاده از توان و اتکای تولیدات داخلی را در دستور کار قرار دهیم، گفت: همکاری مترو و جهاد دانشگاهی در زمینه‌هایی همچون سیستم رانش واگن‌های مترو، گیت‌ها، سیگنالینگ، ساخت تجهیزات فلزی مورد نیاز صنعت مترو، پست‌های RS، تجهیزات برقی و... است.
 
همچنین بومی‌سازی و ساخت تجهیزات مورد نیاز ایستگاه‌های مترو و تجهیزات تعمیرگاهی ناوگان، منطبق بر استانداردهای معتبر بین‌المللی نیز جزء مفاد این تفاهم‌نامه خواهد بود. به گفته امام زمینه همکاری بین مترو تهران و جهاد کشاورزی تنها در حوزه موارد اشاره شده در تفاهم نامه نیست و در آینده اگر ظرفیت بیشتری برای همکاری با جهاد کشاورزی فراهم باشد، استقبال خواهیم کرد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

یک خط متروی جدید در تهران ساخته خواهد شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است