پورسیدآقایی پیشنهاد کرد:

راه اندازی اپلیکیشن ثبت تخلفات رانندگی توسط مردم

پنج شنبه | ۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۶:۵۴ | کد خبر: CP- ۷۸۵۲ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از لزوم ایجاد سامانه ثبت تصادفات و تخلفات توسط مردم خبر داد.
به گزارش کارپرس، پورسیدآقایی در جلسه ستاد استقبال از مهر با بیان اینکه انجام برخی از تخلفات حق‌الناس است، گفت: اگر مردم در انجام تخلفات لحظه‌ای خودشان را به جای دیگران بگذارند قطعا زشتی قانون‌شکنی را درک می‌کنند.

وی با بیان اینکه تهران تبلور مدیریت کشور است و به همین دلیل مدیریت ترافیک شهر تهران نمادی از توانایی مدیریت است، تصریح کرد: بارها دیده‌ام که مقامات سیاسی خارجی که در طول سال‌ها به ایران سفر کرده‌اند از رفتار حادثه‌ساز برخی رانندگان در پایتخت انتقاد دارند و این در حالی است که باید این رفتارهای پرخطر با فرهنگ‌سازی حل شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری و پلیس مشترکا مسئول برقراری نظم در شهر هستند و باید با کمک یکدیگر تمهیدات خاصی را در نظر بگیرند، گفت: تهران تبلور مدیریت کشور است و تقریبا همه شهرها چشم‌شان به تهران است و می‌بینید به محض اینکه طرحی در تهران اجرا می‌شود فارغ از نتایج مثبت و منفی آن، در سایر شهرها نیز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه سخنان سردار مهماندار دقیقا سخنانی بود که بنده می‌خواستم بیان کنم و این دیدگاه مشترک در امور را به فال نیک می‌گیریم، گفت: باید دقت کنید که مسئله اصلی ما حل مشکل مردم و نه خودروها است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه باید نگاه ما حل مشکل مردم باشد، گفت: راه حل ترافیک در شهری به مانند تهران بزرگ کردن معابر و توسعه پل و بزرگراه نیست. هر چند که شهرسازان بزرگ در دنیا سال‌هاست که به این نتیجه رسیده‌اند که توسعه معابر و خیابان‌ها مساوی است با حرکت بیشتر خودروها و نمونه بارز آن نیز پل دو طبقه صدر است چرا که مسئولان وقت تصور می‌کردند اگر بزرگراه صدر دو طبقه شود، ترافیک آن نصف می‌شود اما در عمل چه شد؟ دیدیم که وضعیت صدر اگر نگویم که بدتر شد بلکه بهتر از سابق هم نشد و فرق چندانی با گذشته نداشته است؛ چرا که وقتی پل صدر ساخته شد برخی با این تصور که فضا بازتر شده است، این مسیر را برای تردد انتخاب کردند و عملا دیدیم که وضعیت ترافیکی بدتر شد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه اعتیاد به خودرو در شهر بیشتر می‌شود، گفت: حتما جلسه مشترک دیگری در مورد مفاهیم TOD برگزار خواهم کرد؛ چرا که باید به سمت تقویت مدهای حمل و نقل عمومی، پیاده‌محور و دوچرخه برویم نه اینکه همه‌مان عادت کرده‌ایم که فضا را برای خودروها بازتر کنیم.

وی بیان اینکه باید کمک کنیم که معابر اصلاح شود نه اینکه به سمت ساخت بزرگراه‌های جدید و یا افزایش لاین بزرگراه‌های فعلی باشیم، گفت: بنده به دنبال کم کردن عرض معابر و اضافه کردن آن به پیاده‌روها هستم و باید کمک کنیم که مدهای حمل و نقلی توسعه یابد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه پل عابر پیاده نماد برتری خودرو به انسان است، گفت: چرا باید شهروندان را مجبور کنیم که از پل عابر پیاده استفاده کنند تا خودروها تردد راحت‌تری داشته باشند؟

وی با بیان اینکه برخی از روسای پلیس راهور مناطق انتقاداتی داشته‌اند که یکی از آن‌ها کمبود دوربین بود، گفت: مناقصه خرید بیش از 40 دوربین در پایتخت برگزار شده و دوربین‌های فعلی نیز به پروژکتور مجهز شده‌اند تا پلاک خودروها در شب قابل رویت باشد. همچنین دو دستگاه چرثقیل نیز مجهز شده است و در اختیار پلیس راهور قرار می‌گیرد تا مشکل جرثقیل آن‌ها رفع شود و قطعا در بودجه سال آینده ردیفی برای خرید جرثقیل در نظر خواهیم گرفت و این خودروها در اختیار راهور قرار می‌گیرند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در بررسی شکایات مردمی متوجه شدیم که مردم از توقف اتوبوس و کامیون‌ها در سطح معابر شکایت دارند، گفت: ما بخشنامه کردیم که از این به بعد اتوبوس‌های شهرداری به پارکینگ بروند و حتی حضور و غیاب انجام گیرد اما کامیون‌ها را باید پلیس راهور نسبت به اعمال قانون آن‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید از این به بعد در تصادفات فوتی، معاون حمل و نقل منطقه در محل حادثه حاضر شود، گفت: در تصادفات شبانگاهی نیز هماهنگ خواهیم کرد که شهردار شب در محل حادثه حضور یابد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه یکی از درخواست‌های پلیس، ایجاد پارکینگ در شمال تهران است، گفت: شما می‌گویید که فضای پارکینگ در شمال تهران ندارید اما خودرو همسر بنده را که متوقف کرده بودید به یک پارکینگ در شمال تهران منتقل کردید. هر چند که باید این مشکل شما نیز در بررسی‌ها مرتفع شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر تهران سرعت کامیون‌ها است، گفت: کمک کنید که بتوانیم 20 کیلومتر در ساعت از سرعت کامیون‌ها کم کنیم و قطعا این مهم در کاهش تصادفات کامیون‌ها موثر است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه می‌توان از روش‌های هوشمند برای کنترل ترافیک و کاهش تخلفات استفاده کرد، گفت: می‌توان اپلیکیشنی طراحی کرد که مردم فیلم و عکس‌های خود را از تخلفات به صورت آنلاین به پلیس ارسال کنند و این یک تجربه موفق در سایر کشورها است.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت تصادفات و تخلفات لازم است که با کمک شهرداری و پلیس ایجاد شود، گفت:  همچنین پیشنهاد می‌شود که پلیس از مأموران و کارمندان شهرداری به عنوان همیار پلیس و در قالب پلیس نامحسوس استفاده کند.

به گزارش ایسنا، در پی این پیشنهاد معاون شهردار، روسای پلیس راهور به معنای تأیید صلواتی فرستادند.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

راه اندازی اپلیکیشن ثبت تخلفات رانندگی توسط مردم

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است