Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

رنو مانده است برود یا بماند!

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۹:۱۵ | کد خبر: CP- ۷۴۳۲ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: رنوی فرانسه بازار خودروی ایران را مناسب می‌داند؛ اما چشم‌انتظار آینده روابط سیاسی - اقتصادی ایران و آمریکا برای ماندن یا رفتن است.
به گزارش کارپرس، ولی ملکی با بیان این مطلب اظهار کرد: باید بپذیریم مراودات سیاسی و اقتصادی خودروسازان اروپایی با آمریکا بسیار بسیار بیشتر از ایران است و خیلی طبیعی است که برندهای خودروسازی فرانسوی نیز به همین دلیل کشور را ترک کنند.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس افزود: شرکت‌های اروپایی دلشان نمی‌خواهد از ایران بروند؛ اما وقتی پای منافع اقتصادی به میان می‌آید، ماجرا فرق می‌کند؛ به‌طور مثال شرکت مرسدس بنز به‌تازگی اعلام کرد تراز مثبت اقتصادی‌اش با آمریکا ۲۰ میلیارد دلار و با ایران کمتر از یک میلیارد دلار است. وی ادامه داد: خودروسازان آلمانی، فرانسوی و سایر خودروسازان اروپایی حاضر نیستند منفعت بیشتر را با منفعت کمتر عوض کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در عین حال با اشاره به ارزیابی رنوی فرانسه از بازار خودروی ایران گفت: رنو بازار ایران را بازاری مطمئن و فاقد نوسان و رقابت قیمتی می‌داند؛ هرچند معتقدم قرارداد رنو و ایدرو به سرنوشت قرارداد ال۹۰ دچار خواهد شد. نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس همچنین گفت: در گذشته بعد از خروج بنز از ایران و فسخ یک‌طرفه قرارداد با ایران‌خودرو دیزل، این شرکت به طرف ایرانی خسارت پرداخت کرد. در حال حاضر نیز اگر قراردادی بین آنها منعقد شده باشد، دریافت غرامت ممکن خواهد بود.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رنو مانده است برود یا بماند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است