Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رئیس هیات عامل ایدرو تشریح کرد:

تصمیمات خودرویی دولت برای رفع نیاز بازار

شنبه | ۱۳۹۷/۰۵/۱۳ - ۰۷:۴۰ | کد خبر: CP- ۷۳۹۵ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به نتایج جلسه خودرویی چهارشنبه شب، گفت: به مردم اطمینان می دهیم هیچ نگرانی بابت تولید خودرو در سال جاری نخواهیم داشت و تولید به میزان رفع نیاز بازار ادامه خواهد داشت.
به گزارش کارپرس، پس از بروز مشکلاتی در تامین ارز مورد نیاز بخش خودرو که نگرانی هایی را در میان قطعه سازان ایجاد کرد، روز چهارشنبه جلسه ای در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور محمد شریعتمداری، منصور معظمی رئیس هیات عامل ایدرو (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، خودروسازان و شماری از قطعه سازان برگزار و مسایل مربوط به این بخش بررسی شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو درباره نتایج این جلسه اظهار داشت: در جلسه شب گذشته در دفتر وزیر صنعت، برنامه ریزی های لازم به گونه ای صورت پذیرفت که تامین ارز تولیدکنندگان داخلی از راه های مختلف انجام شود.

رئیس هیات عامل ایدرو افزود: به مردم این اطمینان را می دهیم که هیچ نگرانی بابت تولید خودرو در سال جاری نخواهیم داشت و تولید با شمارگان که کاملا رفع کننده نیاز بازار است ادامه خواهد داشت.

** آمادگی برزیل برای سرمایه گذاری در خودروسازی ایران
وی همچنین از نشست صبح چهارشنبه با سفیر برزیل خبر داد و ادامه داد: دولت برزیل آمادگی کامل خود را برای تامین منابع مالی و سرمایه گذاری از طریق فاینانس در بخش خودروهای سنگین و تجاری اعلام کرده است.

رئیس هیات عامل ایدرو اضافه کرد: بر این اساس، در حوزه خودروهای تجاری و سنگین اعم از اتوبوس، کشنده و کامیون نیز با همکاری 2 کشور، تامین قطعات منفصل (CKD) به صورت کامل امکان پذیر خواهد شد.
وی گفت: با وجود فشارهای ناشی از تحریم، تولید و تامین این خودروها و نیز قطعات یدکی آنها بدون نگرانی دنبال خواهد شد.

 رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور پیش از این گفته بود: این روزها وضعیت قطعه سازان خوب نیست به طوری که از آغاز امسال تاکنون چند واحد قطعه سازی تعطیل شده و یا اقدام به تعدیل نیرو کرده اند.

«محمدرضا نجفی منش» مهمترین دلیل این مساله را «تحویل نشدن به موقع ارز مورد نیاز قطعه سازان» اعلام کرد و افزود: اداره های کل وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال ارزیابی مجدد متقاضیان ارز هستند که این روند، به کندی کار و افزودن مشکلات منجر شده است.

وی با تاکید بر اینکه کنترل متقاضیان ارز امر لازمی است، با این حال معتقدیم این ارز مختصر، نباید صرف واردات موبایل و سایر اقلام غیراساسی شود و باید از تک تک دلارهای کشور صیانت کرد، اما پیشنهاد می شود این کار به تشکل های مربوطه واگذار شود.

وی اضافه کرد: ارز مورد نیاز قطعه سازان برای تامین قطعات حدود 4.5 میلیارد دلار بود که تاکنون درصد کمی از آن تامین شده، اما فراموش نکنیم حتی اگر چهار میلیارد دلار ارز تامین شود اما یکی دو قطعه را نتوانیم تامین کنیم، کارمان لنگ می ماند.

«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از توافق هسته ای برجام را اعلام و دستور بازگشت تحریم ها را در دوره 90 و 180 روزه صادر کرد.
در پی این تصمیم، برخی شرکت ها برای ماندن در بازار ایران یا ترک کردن آن مردد مانده اند.

یک روز پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، اتحادیه اروپا به ایران اطمینان داد در صورت پایبندی تهران به برجام، تحریم‌ های هسته‌ای خود را برنمی‌گرداند.

بسته پیشنهادی اروپا درباره برجام مشتمل بر مباحث بانکی، تجاری و نفتی اواسط تیرماه به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شد که بخش های مختلف در حال بررسی این بسته پیشنهادی اند؛ اما رییس جمهوری اسلامی ایران آن را ناکافی اعلام کرد.

پس از آن، کمیسیون مشترک برجام در پایان نخستین نشست وزیران امورخارجه کشورهای طرف قرارداد (بجز آمریکا) که پانزدهم تیرماه در وین برگزار شد، با صدور بیانیه ای بر حفظ، ارتقا و گسترش بیشتر روابط اقتصادی با ایران تاکید کرد.
کمیسیون اروپا اعلام کرده است برای مقابله با تحریم آمریکا قانون انسداد را برای حفاظت از شرکت های اروپایی اجرا می کند.



منبع: ایرنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تصمیمات خودرویی دولت برای رفع نیاز بازار

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است