Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فروش کارتکسی خودرو صدای نمایشگاه داران را در آورد!

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۰۷:۵۹ | کد خبر: CP- ۷۳۵۹ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
فروشندگان خودرو با انتقاد از فروش کارتکسی خودرو توسط برخی نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز می‌گویند: قرار بود فروش کارتکسی خودرو متوقف شود اما عده ای با رانت خاصد خودرو را از نمایندگی ها خریداری و با قیمت های بالا در سطح بازار بفروش می‌رسانند.
به گزارش کارپرس، معاملات خودرو قفل شده و خبری از خرید و فروش نیست اما تأثیرات بازار ارز و البته عرضه محدود خودرو توسط شرکت‌های خودروساز عاملی شده تا میزان خودرو در سطح بازار کاهش پیدا کند و همین امر بر رشد قابل توجه قیمت خودروهای داخلی اضافه کرده است.

به اعتقاد فعالان بازار قرار بود عرضه خودرو در بازار افزایش پیدا کند تا اختلاف قیمت کارخانه تا بازار کاهش یافته و امکان خرید خودرو برای مردم آنهم با قیمت های معقول فراهم شود. اما متأسفانه عرضه قطره چکانی خودرو به بازار نه تنها اوضاع بازار را بهتر نکرده بلکه هر روز اختلاف قیمت خودروها از کارخانه تا بازار افزایش پیدا می‌کند.

براساس قیمت‌گذاری شورای رقابت قرار بر این بود تا اختلاف قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان از کارخانه تا بازار کاهش یافته و حتی بازار این خودروها که مشتری بسیاری دارد مدیریت شود اما متأسفانه کاهش عرضه این خودروها باعث اختلاف قیمتی 13 تا 20 میلیون تومانی از کارخانه تا بازار شده است.

فروشندگان خودرو معتقدند قیمت پژو206 تیپ 2 از کارخانه تا بازار نباید شاهد اختلاف قیمت 16 میلیون تومانی باشد و این موضوع اصلاً منطقی نیست. چرا خودرو باید از 17 فروردین ماه امسال شاهد افزایش 50 درصدی قیمت ها از بازار تا کارخانه باشد؟!

تعداد دیگری از فروشندگان خودرو با انتقاد از فروش کارتکسی خودرو توسط برخی از نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز به خبرنگار تسنیم می‌گویند: قرار بود فروش کارتکسی خودرو متوقف شود اما عده ای با رانت خاص خود خودرو را از نمایندگی ها خریداری و با قیمت های بالا در سطح بازار به فروش می رسانند البته این افراد مردم عادی نیستند و با رانت خاص خود خریدهای کارتکسی را از نمایندگی‌ها انجام می دهند. جالب اینجاست واحدهای نظارتی هم در این رابطه سکوت کرده و خبری از نظارت بر بازار نیست.

هم اکنون در بخش خودروهای زیر 45 میلیون تومان اختلاف قیمت ها از کارخانه تا بازار بسیار محسوس است به نحوی که پژو206 صندوق دار با اختلاف 18 میلیون تومانی با قیمت 60 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با اختلاف 20 میلیون تومانی با قیمت 61 میلیون تومان، پژو پارس با اختلاف 17 میلیون تومان با قیمت 57 میلیون و 500 هزار تومان ، سمند ال ایکس با اختلاف 13 میلیون تومانی با قیمت 47 میلیون و 500 هزار تومان، سمند EF7 دوگانه سوز با اختلاف 14 میلیون تومانی با قیمت 50 میلیون تومان و پژو206 تیپ 2 با اختلاف 16 میلیون تومانی با قیمت 52 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

در بخش خودروهای زیر 60 میلیون تومان هم پژو207 اتوماتیک با اختلاف 41 میلیون تومانی با قیمت 95 میلیون تومان، دنا پلاس با اختلاف 32 میلیون تومانی با قیمت 85 میلیون تومان، ساندرو اتوماتیک با اختلاف 41 میلیون تومانی با قیمت 95 میلیون تومان و استپ وی با اختلاف 44 میلیون تومانی با قیمت 105 میلیون تومان  نسبت به کارخانه در بازار مورد معامله قرار می‌گیرد.



منبع: تسنیم

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فروش کارتکسی خودرو صدای نمایشگاه داران را در آورد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است