بیگلو با بیان اینکه این افزایش قیمت از دو ماه گذشته پیشبینی شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر حاشیه سود ناشی از افزایش قیمت خودرو به جای خودروساز به دلالان رسیده و این واسطهها هستند که به طور عمد قیمتها را افزایش میدهند.
او اضافه کرد: در واقع افزایش قیمت خودرو ناشی از کاهش عرضه و سفته بازی دلالان در بازار است.
دبیر انجمن قطعه سازان خودرو درباره تاثیر تحریم بر صنعت قطعهسازی توضیح داد: انجمن قطعه سازان و خودروسازان برنامهریزیهایی انجام دادهاند تا تحریم اثر چندانی بر کار نگذارد، البته این به شرطی است که گمرک و بانک مرکزی ارز مورد نیاز قطعهساز برای خرید مواد اولیه را تامین کند.
وی تصریح کرد: فشارهای داخلی به نسبت تحریمهای خارجی تاثیر بیشتری در افزایش قیمت خودرو و التهاب بازار داشتهاند.
بیگلو با بیان اینکه اختلال در روند تولید باعث افزایش قیمت خودرو و قطعه توسط دلالان میشود، افزود: مقداری از این تغییر قیمت به دلیل نوسانات ارز و تغییر 35 درصدی قیمت مواد اولیه پایه مثل فولاد و پتروشیمی بوده اما دلیل عمده آن ناشی از سفته بازی در بازار است.
دبیر انجمن قطعه سازان درباره چشمانداز این بازار بیان کرد: اگر گمرک و بانک مرکزی کارشکنی نکنند و تولید به ثبات برسد، میتوان انتظار کاهش قیمت خودرو و تعدیل آن را داشت.
منبع: اقتصاد آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان