Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
سرهنگ شریفی تاکید کرد:

ضرورت آگاه سازی رانندگان از انجام عملیات راه سازی توسط پیمانکاران

جمعه | ۱۳۹۷/۰۳/۲۵ - ۰۷:۴۸ | کد خبر: CP- ۶۷۸۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر ضرورت اقدام پیمانکاران عمرانی بر آگاهسازی رانندگان از عملیات‌های عمرانی در راه‌ها و حاشیه راه‌ها تاکید کرد.
به گزارش کارپرس، سرهنگ علی‌شریفی دراین باره گفت: یکی از دلایل تصادفاتی که منجر به مجروحیت شدید و بعضاً فوت می‌شود، عدم ایمن سازی محل عملیات‌های عمرانی در سطح راه‌هاست که متأسفانه در هفته‌ جاری شاهد نمونه‌ای از این دسته تصادفات نیز بودیم که در جریان آن راننده خودروی سواری به‌علت اینکه دیر متوجه توقف دستگاه عمرانی تراش آسفالت شده بود و نتوانست در زمان مناسب عکس‌العمل لازم را نشان دهد و به شدت با این وسیله برخورد کرده و جان خود را از دست داد.

شریفی با اشاره به وظایف پیمانکاران عمرانی اظهارکرد: نکته‌ای که پیمانکاران هرگز نباید فراموش کنند و لازم به توجه ویژه است، ایمن‌سازی، آشکارسازی و آگاه‌سازی رانندگان، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده از انجام پروژه عمرانی است و آنان موظفند این موضوع را در اولویت خود قرار داده و با نصب علائم هشدار دهنده مانند تابلوها، چراغ‌های چشمک‌زن، تجهیزات ایمنی و... کاربران ترافیکی را قبل از رسیدن به محل عملیات اجرایی آگاه سازند.

وی ادامه داد: این اقدام سبب می شود که رانندگان از وضعیت غیرعادی که در آن محل ایجاد شده پیش از رسیدن آگاه شده و این فرصت را داشته باشند که در زمان مناسب عکس‌العمل لازم را از خود نشان دهند.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، ماده 211 و 212 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی نیز صراحتاً به این موضوع اشاره کرده است.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ضرورت آگاه سازی رانندگان از انجام عملیات راه سازی توسط پیمانکاران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است