سرگرد زینی‌وند خبر داد؛

ایجاد سامانه جدید کنترل هوشمند تنظیم ترافیک

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۳/۲۱ - ۱۳:۵۰ | کد خبر: CP- ۶۷۳۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس از ایجاد سامانه کنترل هوشمند مدیریت ورودی به بزرگراه‌ها خبر داد.
به گزارش کارپرس، سرگرد مصطفی زینی‌وند سرپرست اداره مهندسی ترافیک این پلیس درباره سامانه کنترل ورودی به بزرگراه و کارکرد آن اظهار کرد: سامانه هوشمند کنترل ورودی بزرگراه، با هدف کنترل حجم ورودی به تقاطع‌ها پیش‌بینی شده تا با تعبیه چراغ راهنمایی در رسیدن جریان ترافیک به شرایط اشباع، تأخیر ایجاد کند.

زینی‌وند در این رابطه اشاره کرد: به‌دلیل محدودیت در ظرفیت بزرگراه‌ها در ساعات اوج ترافیک، ورودی بزرگراه توسط سامانه کنترل هوشمند تنظیم می‌شود. این سامانه با اولویت دادن به مسیر اصلی باعث روانسازی تردد در آن می‌شود. در حال حاضر از این سیستم در محدوده بزرگراه طبقاتی صدر استفاده می‌شود.

شهروندان گرامی باید توجه داشته باشند که در ساعات اوج ترافیک شهری در پل شهید صدر، زمان چراغ سبز ۳ثانیه و زمان چراغ زرد ۲ثانیه است. زمان چراغ قرمز نیز متغیر است و بر اساس وضعیت ترافیک روی پل بین ۷ تا ۲۵ ثانیه تعیین می‌شود.

سرپرست اداره مهندسی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در انتها به رانندگان تأکید کرد: چون هدف کنترل تردد خودروها از ورودی بزرگراه‌هاست، زمان عبور خیلی کم است و بعد از عبور یکی دو خودرو چراغ قرمز می‌شود. لازم است رانندگان مراقب باشند تا با عبور از چراغ قرمز مرتکب تخلف رانندگی نشوند.

در حال حاضر این سامانه در دو نقطه نصب شده که به شرط واگذاری زمان‌بندی آن به پلیس راهنمایی و رانندگی، این برنامه وجود دارد که در نقاطی مانند پل‌های فجر، ورودی بزرگراه‌های آزادگان و مدرس نیز این سامانه نصب شود.



منبع: خبرگزاری مهر

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ایجاد سامانه جدید کنترل هوشمند تنظیم ترافیک

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است