تا پایان شهریور امسال؛

۳۰۰ هزار خودرو به سیستم ردیاب مجهز می شوند

سه شنبه | ۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۳:۱۶ | کد خبر: CP- ۶۴۱۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
مدیرکل پیشگیری های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه 300 هزار خودرو تا پایان شهریور به سیستم ردیاب مجهز می شود، گفت: تجهیز خودرو به این سیستم صرفاً ارتباط دوسویه بین مالک و خودرو و فاقد هرگونه سرور است.
به گزارش کارپرس، علیرضا ساوری اظهار کرد: 21 میلیون خودرو در سراسر کشور وجود دارد که سه میلیون آن، در معرض خطر سرقت قرار دارد و پنج خودرو پراید، پژو، پیکان، نیسان و سمند بیشترین میزان سرقت را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه طرح ملی ردیاب خودرو در نگاه اول در 15 استان اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمانشاه، مازندران، مرکزی، همدان و هرمزگان اجرا می‌شود، اضافه کرد: در گام نخست، 300 هزار خودرو تا پایان نیمه نخست امسال به سیستم ردیاب خودرو مجهز می‌شوند و اگر مالکان دیگر خودروها هم مایل به نصب سیستم ردیاب بوده‌اند، مانعی برای این کار وجود ندارد.

مدیرکل پیشگیری‌های امور وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: نصب ردیاب خودرو کاملاً اختیاری است و هیچ اجباری برای مالکان به منظور انجام این کار وجود ندارد.

وی افزود: اجرای طرح کشف علمی جرم از سال قبل در دستور کار معاونت اجتماعی قوه قضاییه قرار گرفت و امیدواریم شاهد عملیاتی شدن این طرح در یک سطح گسترده و وسیع باشیم.

ساوری با بیان وجود هماهنگی خوب میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با دادستانی و رؤسای پلیس تخصصی ناجا (پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی) ادامه داد: با اجرای طرح ملی ردیاب خودرو خطر دستگیری مجرمان افزایش می‌یابد، این طرح هزینه‌های جرم را برای سارقان و مجرمان افزایش و منافع جرم را کاهش می‌دهد.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی قوه قضاییه تأکید کرد: با وجود افزایش و نوسان قیمت ارز، قیمت نصب  ارزیاب خودرو برای متقاضیان همان 150 هزار تومان است و فعلا  قیمj آن تغییر نمی‌کند.



منبع: خبرگزاری فارس

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

۳۰۰ هزار خودرو به سیستم ردیاب مجهز می شوند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است