Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
احمد مسجد جامعی:

با وجود شهر آفتاب دلیلی برای برگزاری نمایشگاه در سئول نیست

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۱۲:۲۸ | کد خبر: CP- ۶۱۷۲ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
عضو شورای شهر تهران گفت: برگزاری نمایشگاه خودرو در محل نمایشگاه بین المللی تهران بر خلاف مصوبه شورا است و باید طبق قانون در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود.
به گزارش کارپرس، احمد مسجدجامعی پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نزدیکی زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: با توجه به این که برگزاری نمایشگاه پر مخاطب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی، در خیابان سئول، باعث اختلال در رفت و آمد مردم و ایجاد ترافیک شده و اعتراض های متعدد شهروندان و ساکنان را به همراه داشت، شورای اسلامی شهر تهران طی مصوبه ای، شهرداری را مکلف به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه هادر این محل کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران سپس بند قانونی این موضوع را عنوان کرد و بیان کرد: به موجب مفاد بند 20 ماده 5 قانون شهرداری ها، شهرداری مکلف به جلوگیری از ایجاد و نهایتاً تعطیلی اماکنی است که به نحوی از انحا موجب بروز مزاحمت برای ساکنین شهر است.

وی افزود: بر این اساس بنا شد یک محل دائمی برای برگزاری نمایشگاه ها در نظر گرفته شود و بدین منظور در شورای چهارم این مصوبه محقق و اقدامات لازم انجام شد.

مسجدجامعی با بیان این موضوع که اخیراً اعلام شده در محل دائمی نمایشگاه ها در خیابان سئول، قرار است نمایشگاه اتومبیل در اواخر اردیبهشت برگزار شود با اشاره به سوابق عکس العمل شورا نسبت به این گونه نمایشگاه‏ها گفت: در شورای چهارم و طی صحبتی با آقای تندگویان به عنوان عضو هیئت مدیره وقت سازمان نمایشگاه ها داشتم ایشان هم تأکید کرد که ما اجازه برگزاری نمایشگاه اتومبیل را در سال های گذشته در نمایشگاه خیابان سئول نمی دادیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهرن در ادامه افزود: به علاوه همه این ها مربوط به زمانی است که شهر آفتاب هنوز ساخته نشده و امروز که این محل وجود دارد هیچ دلیلی بر برگزاری نمایشگاه در خیابان سئول وجود ندارد.

مسجدجامعی به توافق دکتر نجفی به عنوان شهردار با وزیر مربوط در باره نمایشگاه ها اشاره کرد و گفت: نگرانی های موجود مبنی بر ساخت برج در محل شهر آفتاب و خارج شدن این محل از کاربری خدماتی را با آقای دکتر نجفی که آن زمان شهردار تهرن بودند در میان گذاشتم و گفتم دغدغه ما این است که آن جا دوباره شاهد برج سازی شود و ایشان پاسخ دادند با همکاران دولت توافق شده و برای آن جا کاربری های خدماتی و فضای سبز تعریف کرده اند.

وی به سابقه طراحی و ساخت شهر آفتاب پرداخت و اظهار کرد: سوابق نشان می دهد که شورای اسلامی شهر تهران طی مصوبه ای در سال 1384 مجوز انجام مطالعات و برگزاری نمایشگاه بین المللی در اراضی موسوم به شهر آفتاب را در مجاورت حرم مطهر امام صادر کرد و بر اساس آن و توافقات صورت گرفته بین وزارت بازرگانی و شهرداری تهران، عملیات احداث نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با ذکر این نکته که همه این برنامه ها برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه های پر مخاطب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی است افزود: با توجه به سابقه و مصوبات موجود، و مهیا شدن محیط نمایشگاهی در شهر آفتاب برگزاری نمایشگاه های متعدد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کتاب جای سئوال دارد خلاف مصوبات شوار است و باید به آن رسیدگی شود.



منبع: خبرگزاری فارس

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

با وجود شهر آفتاب دلیلی برای برگزاری نمایشگاه در سئول نیست

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است