Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
عضو شورای شهر اردبیل مطرح کرد:

BRT راه حل کاملی برای مشکل ترافیک اردبیل نیست

دوشنبه | ۱۳۹۷/۰۲/۰۳ - ۱۲:۲۶ | کد خبر: CP- ۶۱۳۸ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرس:
عضو شورای شهر اردبیل گفت: طرح پیشنهادی BRT در حل مشکلات ترافیکی شهر اردبیل برای هسته مرکزی شهر نمی‌تواند جوابگوی حل مشکلات باشد.
به گزارش کارپرس، یعقوب عزیززاده گفت‌: با توجه به وضعیت ترافیکی شهر اردبیل در قالب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک اردبیل اجرای پروژه BRT مصوب شده که معتقدیم اجرای این طرح می‌تواند قسمتی از مشکلات موجود را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: ما با تعریض خیابان‌ها و ایجاد محدودیت‌های ترددی و برخی کارهای مقطعی نمی‌توانیم مشکل ترافیک را برطرف کنیم بلکه ما به یک فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی عموم مردم نیازمندیم تا یک شهروند بداند که قرار نیست در همان محلی که کار دارد باید خودروی خود را پارک کند بلکه باید یک فاصله 7 تا 8 دقیقه‌ای بین محل پارک تا مقصد مورد نظر پیاده‌روی انجام شود تا تراکم توقف را در هسته مرکزی شهر شاهد باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: با اصلاح فرهنگ ترافیک و رانندگی جلوی برخی دوبله پارک‌ها گرفته شده و در کنار آن استفاده از وسایط نقلیه عمومی می‌تواند راهگشا در حل مشکلات باشد.

عزیززاده بیان کرد: در کنار همه اقدامات آگاهسازی و فرهنگسازی رانندگی ضرورت دارد؛ در حاشیه شهر اردبیل طرح BRT را نیز با مشارکت بخش خصوصی اجرایی کنیم، در حالی که اجرای این طرح در هسته مرکزی شهر به هیچ وجه جوابگو نخواهد بود.

وی در مورد راه‌اندازی منطقه 5 شهرداری اردبیل نیز تصریح کرد: برای اینکه دسترسی‌ها راحت باشد و تسهیل امور مردم محقق شود؛ از این به بعد هموطنان حاشیه شهر در نزدیک‌ترین محل خدمات دریافت خواهند کرد و مشکلات رفت و آمدی آنها برطرف خواهد شد.

عضو شورای شهر اردبیل افزود: براساس آئین‌نامه ابلاغی وزارت کشور به ازای هر 100 هزار نفر باید یک منطقه شهرداری ایجاد شود که با توجه به جمعیت 525 هزار نفری اردبیل باید راه‌اندازی منطقه 5 به سرعت انجام می‌شد که ما در اوایل سالجاری به این کار موفق شدیم.

عزیززاده ادامه داد: درآمد سرانه شهرداری اردبیل در قیاس با سایر شهرها بسیار پائین است و باید تلاش کنیم این درآمد سرانه افزایش یافته و خدمات مناسب به هموطنان در مناطق مختلف ارائه شود.

وی اضافه کرد: با افزایش ثروت عمومی مردم به یقین افزایش درآمد شهرداری نیز تحقق پیدا کرده و به تبع آن افزایش کمی و کیفی خدمات را نیز به عینه مشاهده خواهیم کرد.

عضو شورای شهر اردبیل همچنین به 93 هکتار بافت تاریخی در اردبیل و ضرورت راه‌اندازی شهرداری بافت تاریخی در اردبیل را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در شورای شهر روی این موضوع بحث‌های متفاوتی انجام شد اما با توجه به پراکندگی بافت تاریخی و فرسوده که از عالی‌قاپو تا جمعه مسجد را شامل می‌شود، تصمیم گرفتیم تا در قالب منطقه یک مدیریت بر حوزه بافت تاریخی و فرسوده به شکل مناسب انجام شود.


منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

BRT راه حل کاملی برای مشکل ترافیک اردبیل نیست

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است