Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ضرورت مشارکت صنعت خودرو با خارجی‌ها

شنبه | ۱۳۹۶/۱۰/۳۰ - ۰۱:۲۲ | کد خبر: CP- ۴۹۴۴ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرسرضا رضایی:
خودروسازان بزرگ جهان به دنبال تحولات جدی که در تولید خودرو، صورت گرفته برنامه خود را تا ۲۰ سال آینده بر مبنای تولید خودروی برقی قرار داده‌اند تا از این طریق بتوانند ضمن کاهش منابع فسیلی مانع از آلودگی هوا شوند. از آنجا که تولید خودروهای مدرن و با تکنولوژی بالا به منظور تامین نیاز مشتریان خودرو در کشور حائز اهمیت است
به گزارش کارپرس، بنابراین صنعت خودرو ایران نیز راه‌ دیگری جز پیشروی به این سمت و سو ندارد. سرعت حرکت تکنولوژی و فناوری در صنعت خودرو بسیار زیاد است. بنابراین قطعه‌سازان داخلی باید به سمت بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین حرکت کنند تا کیفیت خودروهای تولیدی‌شان افزایش پیدا کند و محصولات خودروسازان کشورمان همسو با تولیدات جهانی به دست مشتریان برسد.

هر چند صنعت خودرو ایران در تولید خودروهای فسیلی نتوانست با سرعت تولیدکنندگان بزرگ جهان حرکت کند؛ به‌طوری که در حال حاضر با فاصله بسیار زیادی نسبت به خودروسازان خارجی قرار دارد اما باید در بحث تولید خودروهای برقی با اهداف مشخص و متناسب با بزرگان صنعت خودرو جهان پیش برویم. اینکه درخصوص تولید برقی‌ها قطعا با مشکلات و ضعف‌هایی روبه‌رو هستیم نیز نباید موجب شود که دست از تلاش برداریم. در شرایط کنونی باید از طریق مشارکت‌ با خارجی‌ها دانش و تکنولوژی روز جهان را کسب کنیم اما موضوع مهم در این میان برنامه‌ریزی جدی دولت برای دستیابی به این هدف است.

در صورتی که درخصوص تولید خودروهای برقی غفلت کنیم قطعا در آینده نیز تنها حسرت نصیبمان خواهد شد. براین اساس در حال حاضر باید خودروسازان و قطعه‌سازان کشور توان خود را افزایش دهند و دولت نیز با برنامه‌ریزی مدون مسیر حرکت در این صنعت را مشخص کند. به‌طور مثال دولت چین به منظور تولید خودروی برقی اهداف و سیاست‌های مشخص و مدون را در برنامه خود قرار داد. بدین ترتیب مهم‌ترین موضوع  سیاست‌گذاری و اجرای درست آنهاست که به نظر می‌رسد در این زمینه دچار چالش‌های اساسی هستیم.



منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ضرورت مشارکت صنعت خودرو با خارجی‌ها

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است