Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد:

ضرورت سرمایه‌گذاری در تولید موتور و گیربکس خودرو

دوشنبه | ۱۳۹۶/۰۸/۰۱ - ۰۷:۴۰ | کد خبر: CP- ۴۱۶۷ | سرویس: اخبار داخلی
کارپرسحسن کریمی سنجری:
برجام به صنعت خودروسازی کمک کرد تا به شرایط قبل از تحریم‌ها بازگردد، گفت: سرمایه‌گذاری و شراکت پایدار در صنعت خودروسازی به معنای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید موتور و گیربکس است.
به گزارش کارپرس، یک کارشناس خودرو در رابطه با سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودروسازی ایران در پسابرجام اظهار کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت قبل طرحی مبنی بر آنکه شرکت‌های فعال در زمینه واردات باید به بحث تولید ورود کنند، مطرح و در این زمینه فرمولی در راستای میزان تولید و واردات تهیه شد که در حال حاضر این موضوع پیگیری نمی‌شود.

حسن کریمی سنجری افزود: ایران از لحاظ ارزیابی اقتصادی دارای مزیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به منطقه امن و اقتصادی برای تولید خودروهای شرکت‌های بزرگ جهان است. بازار ایران بسیار وسیع بوده و توان جذب حجم قابل‌توجهی از تولیدات خودرویی جهان را دارد.

این کارشناس صنعت خودرو کشور یادآور شد: برای آنکه یک کشور جذب‌کننده سرمایه خارجی در صنعت خودرو باشد باید به‌ عنوان یک کشور کاهنده قیمت در تولید شناخته شود و برای دستیابی به این مهم باید برخی از شاخص‌های اقتصادی دستخوش تغییر شود و برای رسیدن به این مهم باید اقدامات عملیاتی و استراتژیک طی برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه پایداری اقتصادی در جذب و استمرار سرمایه‌گذاری خارجی بسیار حائز اهمیت است، گفت: رتبه کسب‌وکار در ایران باید بیش از گذشته کاهش یابد تا ایران محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری کم ریسک باشد و از سوی دیگر باید بهره‌وری نیروی کار افزایش یابد و به نظر می‌رسد عدم دستیابی به این موضوع به‌واسطه دولتی بودن صنعت خودروسازی کشور است.

او با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های مطرح‌ شده ایجاد شود تا ایران به سرزمینی کم ریسک برای حفظ سرمایه‌گذاری خارجی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: برجام به ایران کمک کرد تا شرایط خودروسازی به قبل از اعمال تحریم‌ها بازگردد و برای آنکه بتوان به شرایط ایده آل دست پیدا کرد باید زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی اصلاح شود.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: زمانی که شرکت‌های بزرگ خودروسازی در ایران در زمینه تولید موتور و گیربکس سرمایه‌گذاری کردند نشان از آن دارد که شرکت‌های بزرگ به سرمایه‌گذاری بلندمدت فکر می‌کنند و شرایط را برای سرمایه‌گذاری و حضور قدرتمند مساعد می‌دانند.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد کشورهایی که در حال حاضر خودروهای خودرو را به بازار ایران صادر می‌کنند، می‌توانند در زمینه تولید با ایران همکاری داشته باشند و همکاری در زمینه تحقیق و توسعه و همکاری با هر کدام از این کشورهای می‌تواند به بخشی از بازار ایران کمک کند.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: زمانی که به بازار هدف مناسب فکر شود هر شرکت بین‌المللی که بازار مناسبی داشته باشد می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در زمینه تولید خودرو به ایران وارد شود و تجربه نشان داده آلمانی‌ها و ژاپنی‌ها برای سرمایه‌گذاری بلندمدت قابل‌اعتماد هستند.

او تأکید کرد: در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودروسازی نباید تنها به بازار داخلی چشم دوخت بلکه باید جذب سرمایه‌گذاری خارجی در راستای صادرات نیز صورت بگیرد و شرکت سرمایه‌گذار خارجی باید بخشی از بازارهای هدف خود را در اختیار محصولات تولید شده در ایران، قرار دهد.
کریمی سنجری گفت: سرمایه‌گذاری با هدف صادرات محصول، برای کشور ارزآور است و کشور مکزیک نمونه بسیار مناسبی در این زمینه است، زیرا ۸۰ درصد تولیدات خودرویی در خاک این کشور به بازارهای هدف صادر می‌شود.



منبع: ایسنا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ضرورت سرمایه‌گذاری در تولید موتور و گیربکس خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است